مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد: یزد از استان‌های پیشتاز در زمینه صدور شناسنامه فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی است.

به گزارش یزدفرداسعید پرویزی درباره آخرین وضعیت صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی گفت: تاکنون ۲۱۰ شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در سطح استان یزد صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز پذیرش ثبت نام این افراد از آبان ماه سال گذشته افزود: هزار و ۴۳ متقاضی در استان یزد داریم که هم اکنون تعداد ۸۰۰ پرونده به صورت کامل در اختیار ما قرار دارد و در حال گذراندن مراحل هستیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران استانداری یزد درباره علت طولانی شدن صدور شناسنامه‌ها تصریح کرد: هر پرونده و هر فردی دارای مراحل خاصی است و به نوع مدارک و اطلاعات و استعلام‌ها بستگی دارد. گاهی برخی افراد به مصاحبه و حتی تکرار مصاحبه نیاز دارند و گاهی هم پرونده‌ها دارای نقص بوده و باید تکمیل شوند.

پرویزی با بیان اینکه اولین شناسنامه استان یزد دی ماه سال گذشته صادر شد، ادامه داد: گرچه ممکن است در برخی استان‌های کشور شاهد صدور تعداد بیشتری از شناسنامه‌ها باشیم، اما استان یزد در این زمینه به نسبت جمعیت متقاضی از استان‌های پیشتاز به شمار می‌آید.

وی گفت: عمده پدران افراد متقاضی دریافت شناسنامه در استان یزد را اتباع افغانستانی تشکیل داده و تعداد کمی هم اتباع پاکستانی و عراقی هستند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا