مدیرکل امور مالیاتی یزد با اشاره به جذب درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها در چارچوب ارایه خدمات به مردم استان ،گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ودهیاریهای شهرستان بهاباد اختصاص یافت .

به گزارش یزدفردا: علی خورشیدی در دیدار با فرماندار بهاباد افزود: این مبلغ برای توسعه فعالیت های عمرانی اختصاص به شهرداری مرکز شهرستان و ۳۵ دهیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به پرداخت مالیات ذهنیت منفی دارند در حالیکه عواید آن مستقیما برای خدمات رسانی به آنها هزینه می شود، اظهارکرد: فراهم سازی امکانات خدماتی، رفاهی، اجتماعی و گسترش عمران و آبادانی شهرها و روستاها از مزایای پرداخت مالیات است ،باید با ترویج فرهنگ ، ذهنیت منفی مردم در پرداخت مالیات را به رویکرد مثبت تبدیل کرد.

مدیرکل امور مالیاتی در ادامه به کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی با تحقق درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: چند سال اخیر وابستگی ایران به درآمدهای نفتی کاهش یافت و مالیات جایگزین آن شد طوریکه سهم زیادی از هزینه های جاری و عمرانی از طریق مالیات تأمین می شود.

خورشیدی با بیان اینکه برنامه ریزی و فعالیت در راستای اشاعه فرهنگ مالیاتی در جامعه نقش مهمی در کاهش هزینه ‌ها و افزایش درآمدهای دولت برای توسعه و آبادانی دارد، افزود: فرهنگ پرداخت مالیات باید با فعالیت‌های مستمر فرهنگی و اطلاع رسانی به موقع در جامعه ارتقا یابد و مردم در جریان اقدام های مالیاتی قرار گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد امروز در سفر به بهاباد مشکل  امور مالیاتی شهرستان را در دیدار با فرماندار بررسی کرد.

همچنین فرماندار بهاباد با قدردانی از تلاش مجموعه امور مالیاتی شهرستان، مالیات را نیاز ضروری  هر شهر و شهرستان دانست و گفت: صنایع در حال احداث گندله سازی، کنسانتره که سال آینده به بهره برداری می رسد به توسعه و پیشرفت منطقه کمک می کند و در شرایط مختلف می تواند موانع و مشکل مهم حوزه هایی همچون تولید و اشتغال را رفع کند.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی با اشاره به  جایگاه مالیات در عمران و آبادانی هر شهرستان ، گفت: وصول درآمدهای مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده در این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت امور عمرانی نقش بسزایی دارد.

وی یادآور شد: بایستی تلاش کنیم پروژه های احداث شده و یا در حال ساخت از منابع درآمدهای مالیاتی،به مردم معرفی شود تا آنها بتوانند آثار مالیات پرداخت شده از سوی خود را لمس کنند که این امر از سوی مسئولان شهرداری‌ و دهیاری های شهرستان می بایستی انجام شود.

همچنین مقرر شد عملیات اجرایی ساختمان اداره امور مالیاتی بهاباد در زمینی به مساحت هزار و۵۰۰ مترمربع قبل از پایان سال جاری آغاز شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا