فرماندارمیبد در جلسه ارتقاء سطح ایمنی بهداشت و محیط‌زیست کارگران واحدهای صنعت که رئیس دادگستری، دادستان و مدیرعامل شهرک صنعتی جهان‌آباد هم حضور داشتند؛ بر پیوستن همه واحدهای صنعتی به سیستم فاضلاب را ضروری خواند و تاکید کرد: حتی واحدهای صنعتی پیرامون شهرک صنعتی هم باید به این سیستم وصل شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح نوسازی ناوگان مینی‌بوس کارگری واحدهای صنعتی را یکی دیگر از نیازهای اساسی در حوزه صنعتی و کارگری میبد عنوان کرد و گفت: هرچند شاید هزینه‌ها مقداری بالا باشد اما با توجه به شرایط مطلوب واحدهای صنعتی باید حداقل 300 دستگاه مینی‌بوس نو را به ناوگان مینی‌بوس کارگری اضافه و مینی‌بوس‌های با پلاک قدیم را از ناوگان خارج کرد.

فلاح بابیان اینکه باید مصوبات این جلسات برای اجرا از سوی واحدهای صنعتی الزام‌آور باشد گفت: گروه‌های فعال فنی در این زمینه هم باید نیازسنجی و مطالبات را به‌صورت مکتوب از سوی مسئولین پی گیری کنند.

محمدرضا ماندگاری مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد هم توسعه پایدار و حفظ سرمایه انسانی را یکی از رسالت‌های اصلی صنعتگران خواند و گفت:. نگاه تمام صنایع به سمت توسعه پایدار و صیانت از سرمایه انسانی و محیط‌زیست است.

ماندگاری با اشاره به اجرای نخستین تصفیه‌خانه صنعتی استان در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد افزود: ایجاد نخستین تصفیه‌خانه صنعتی استان جهت حفظ و بهره‌وری از منابع آبی، استفاده از پساب و شبکه آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز، وجود آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست، وجود بیش از ۷۰ خانه بهداشت در کارخانه‌ها و بازرسی‌های اداره کار از اقدامات انجام‌شده در این شهرک صنعتی است.

وی رصد 24 ساعت صنایع از طریق دوربین‌های سازمان محیط‌زیست را گام دیگر در کنترل و کاهش آلایندگی‌ها در شهرستان میبد بیان کرد و گفت: از جمله همکاری‌های خوب بین ما و محیط‌زیست نصب دوربین پایش آنلاین در شهرک صنعتی جهان‌آباد است که حدوداً تا کارخانه ایده آل شمس را پوشش می‌دهند و این قابلیت را نیز دارند که در یک ساعت تا ۵ مرتبه فعالیت یک کارخانه را رصد و آنالیز کند.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد با اشاره به طب کار هم گفت: طب کار به صورت دوره‌ای در واحدهای تولیدی شهرستان انجام می‌شود و علاوه بر حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی، عامل مهمی در جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی نیز به شمار می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا