وزیر اموراقتصادی ودارائی با تبیین مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد گفت: وضعیت بیمارستان و سرانه پزشک و متخصص این شهرستان متناسب با جمعیت و نیازهای این شهرستان نیست و باید برای رفع این مشکل اقدام عاجلی صورت گیرد.

سید احسان خاندوزی که روز جمعه به عنوان نماینده دولت در جریان سفر رییس جمهوری به استان یزد در شهرستان بهاباد حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا اظهارداشت: مشکلات و محدودیت های این شهرستان را از زبان نمایندگان اقشار مختلف مردم با حضور مسئولان شنیدم که پنج مورد از موضوعات اصلی در شورای اداری نیز مصوب شد و به صورت ویژه مورد پیگیری قرار می گیرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اولین مسئله مهم شهرستان بهاباد مشکل کم آبی منطقه است و آب این منطقه توسط برخی شرکت‌های معدنی مصرف می‌شود که برای حل این مشکل ، انتقال آب از طریق اردکان مد نظر قرار می گیرد تا  بخشی از مشکلات آب کشاورزی و شرب مردم حل شود.

خاندوزی تصریح کرد: در خصوص برخی مشکلات که معادن جدید برای مردم منطقه ایجاد کرده است، با هماهنگی استاندار یزد در یک کارگروه ویژه‌ای و با حساسیت مسئله معادن جدید شهرستان بهاباد بررسی می شود، اصل بر این است که این معادن مشکلات را برای کشاورزی و هویت فرهنگی و اجتماعی این مناطق ایجاد نکنند.

خاندوزی در خصوص راه مواصلاتی بافق به بهاباد و مسیر دوم به سمت مرزهای شرقی کشور نیز گفت: بازگشایی این مسیر سبب گره‌گشایی مواصلاتی خواهد شد و شرایط ارتباطی بهاباد را بهبود خواهد بخشید که این موضوع نیز در دولت مطرح می شود .

وی ادامه داد: با توجه محرومیت و کم برخورداری و همچنین ظرفیت بالای تاریخی و فرهنگی بهاباد، اولویت‌ دولت در سال‌های آینده محرومیت زدایی از چهره این شهرستان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا