شورای اسلامی شهر اردکان امروز در پی گفتگوی جمعی از مردم اردکان با امام جمعه این شهر کار خود را از سر گرفت.

به گزارش یزدفردا: مسعود نوریان اردکانی رئیس شورا اسلامی شهر با اعلام این خبر افزود: با عنایت به اینکه مقرر شد گروه کارشناسی دقیق به اردکان اعزام شوند و با حضور مسئولین شهرستان موضوع پهنه صنعتی جدید در این شهرستان را بررسی کنند و تاکید امام جمعه محترم بر تشکیل جلسات برای انجام کار مردم، فعالیت شورای شهر از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۹/۳۰ از سر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در کنار مردم بر انجام کار کارشناسی و در نظر گرفتن همه جوانب موضوع تاکید دارند و امیدواریم با قول مساعدی که داده شده، به نتیجه‌ای که صلاح شهر و مردم و رضایت خداوند در آن است دست پیدا کنیم.

نوریان تاکید کرد: تصمیم گیری برای شهرستان اردکان در خصوص مسائل اقتصادی و صنعتی بدون مشورت و هماهنگی با مسئولین ارشد و منتخبین مردم و عدم اطلاع رسانی شفاف باعث رنجش مردم شد و اکنون امیدواریم آنچه خیر و صلاح مردم است رقم بخورد.

جمعی از مردم اردکان در اعتراض به پهنه جدید صنعتی در دشت خرانق ساغند امروز ظهر در مسجد زیرده اردکان با امام جمعه این شهر به گفتگو نشستند.

حجت الاسلام شاکر امام جمعه اردکان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این مسجد گفت: همه بر این موضوع اتفاق دارند که اجرای پروژه‌ها در شهرستان باید با اطلاع و هماهنگی مسئولین شهرستان باشد.

امام جمعه اردکان افزود: مسئولین استان تلفنی به من گفتند که اشتباهی در این خصوص صورت گرفته است و در نهایت این کار باید عاقلانه و بر پایه مشورت و به دور از احساسات و تعصبات انجام شود.

وی اظهار داشت: مسئولان برای انجام کاری که در آینده استان و شهرستان تاثیر گذار است، تعجیل نکنند و علاقلانه است که برای انجام چنین کار بزرگی هر چه بیشتر مشورت شود و متخصصان درباره آن نظر دهند.

امام جمعه اردکان با بیان این که راه حل مشکل تعامل و گفتگوست نه زورگویی واقدامات خودسرانه افزود: کسانیکه به این موضوع اعتراض دارند نه ضد انقلاب هستند و نه ضد امنیت بلکه به مسجد برای بیان دغدغه خود پناه آورده اند و امیدوارم در نهایت، کار به خیر و صلاح همه مردم انجام شود.

طرح آغاز عملیات اجرایی پهنه صنعتی در منطقه خرانق و ساغند تا کنون دوبار به علت اعتراض تعدادی از مردم اردکان به عدم مشورت با مسئولان این شهرستان و تعطیلی شورای شهر اردکان به تعویق افتاده است.

این در حالیست که جمعی از مردم خرانق نیز با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم مسئولان برای ایجاد پهنه صنعتی دراین محدوده حمایت کرده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا