در اجرای طرح " پیوند مسجد ، مدرسه ، منزل و نماز " و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان پیش اجلاس نماز شهرستان بهاباد با حضور حجه الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان ، امام جمعه ، فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان ، مدیران و مربیان پرورشی و ائمه جماعت مدارس و تعدادی از دانش آموزان در محل مهدیه بهاباد برگزار شد.

دراین اجلاس کارشناس مرکز تخصصی نماز قم در سخنانی با بیان اینکه مدرسه بهترین مکانی برای تبلیغ دین و نماز است و اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز و رفتار اخلاقی کردیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت گفت : ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین مردم  و دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام اسماعیل علی نقی روز دوشنبه در آئین پیش اجلاس شهرستانی نمازبهاباد با محوریت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی در ترویج فرهنگ نماز خواندن در بین دانش آموزان برنمی‌آید بنابراین خانواده‌ها نقش قوی‌تری می‌توانند ایفا کنند.

این روحانی دینی با بیان اینکه اولین وظیفه یک مدیر درمرکز آموزشی مسئله نماز میباشد اظهارداشت : اگر والدین به نماز خواندن اهمیت دهند فرزندان به صورت خود جوش مشتاق خواندن نماز می‌شوند و با این شیوه و سبک زندگی رشد می‌یابد.

 حجت الاسلام علی نقی با اشاره به اهمیت فریضه نماز خاطرنشان کرد: نماز کلید واژه عشق، زیبایی و طهارت روح و روان و مظهر از خود گذشتن و به خدا پیوستن است.

کارشناس مرکز تخصصی نماز قم با اشاره به اینکه یکی ازمسائل مهم ارتباط بین مسجد ومدارس است ودرصدراسلام تمام کارهادرمساجدانجام میشده است اضافه نمود : باید فضای جلسات جوانان ونوجوانان را درمساجد فراهم کرد وحضورامام جماعت درمدارس نیز انگیزه دانش آموزان را دوچندان میکند .

وی با بیان اینکه بخشی از آموزش احکام دینی باید در مدارس گفته شود و از آنجا که روحانیت و مساجد نقش برجسته ای در ترویج علوم دینی دارند لازم است از آنها در مدارس بیشتر استفاده کنیم افزود: باید مدرسه و مسجد در کنار هم به عنوان یک کانون تربیتی محسوب شود و در مساجد مسایل اجتماعی گفته شود و اداره آن نیز توسط خود مردم بویژه جوانان باشد.

این کارشناس نماز با بیان اینکه نماز پل ارتباطی بین بنده و خالق است، گفت:  خدا محوری، آخرت گرایی، عمل به فرائض دینی و اسلامی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است، دین اسلام فردی نیست و باید به اجتماع برگزار شدن نماز اهمیت دهیم و همچنین مباحث اقتصادی و عبادی به هم گره خوردند و عبادت با رزق حرام نتیجه بخش نخواهد بود.

اجرای سرود و دلنوشته از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

دراین مراسم امام جمعه بهاباد ومدیر آموزش وپرورش درسخنانی براهمیت نماز اول وقت وحضورامام جماعت درمدارس تاکید کردند

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا