معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 10هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش با بیان اینکه سالم‌سازی و رفع کمبودهای فکری، فرهنگی و عاطفی در پرتو مشاوره و راهنمایی راه‌حل ریشه‌کنی و مبارزه با مشکلات و معضلات خانواده‌های نیازمند است، گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 10هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی افزود: ازجمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت بسر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: مشاوره ازیک‌طرف نقش پیشگیری‌کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان‌کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی و همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعدادهای تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

اسلامی منش تصریح کرد: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها ازجمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قراردادهای همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا