زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

زبان‌دراززاده گاهی حرف‌هایی می‌زند که همه اقرار می‌کنند در دیرفهمی و جفنگ‌گویی از پدر دست برتر را پیدا کرده است مثلا دیروز گفت: پدرجان هیچ می‌دانید زن‌ذلیلی هم از شروط مدیران انقلابی است. گفتم: غلط زیادی نکن! چطور؟

گفت: پدرجان هیچ دقت کرده‌‌اید همگی انتصاب‌های فامیلی اخیر مدیران نورسیده از فامیل مادرزن و زن هستند مثل باجناق و فرزندان یا برادرزن حتی دامادهای برادرزن و خواهرزن مشمول تبصره جایز شمردن انتصاب‌های خانوادگی می‌شوند یعنی حرف اول را همسرهایشان می‌زنند و پز و قیافه‌ی انتصاب‌ها را در مجالس زنانه می‌گیرند مثلا می‌گوید حاجی آقای ما را نگو هنوز پشت میز ننشسته فرزندان و داماد و عروس‌های خواهر و برادرم را مدیرکل کرد دوستش هم لب برمی‌چیند و پشت چشم نازک چقدر ندید بدید ماشاالله حاج آقای ما لیست مدیران بانک‌ها را فرستاد پیش مامانم گفت شما مدیرعامل‌هاش را انتخاب بفرمایید!!

با اخم گفتم بچه جان! برو درست را بخوان گفت: پدرجان بازهم کم آوردید که پای درس را پیش کشیدید. درحالی که از ترس اردنگی و پس‌گردنی در حال دور شدن بود بلند بلند می‌گفت چرا درس بخوانم شما و مامان زحمت بکشید یک مادرزن و پدرزن پر قدرت که داماد اولش مدیر ملقب به انقلابی باشد پیدا کنید و با شلنگ و تخته و حرکات موزون زد زیر آواز (بی‌چک و چونه عروس اومد به خونه) دکترا و حکم انتصاب من هم سرجهازش است.

خوانندگان عزیز: راست می‌گویند این اینترنت و دنیای مجازی ریشه همه مشکلات مردم است بچه‌ها هم پررو شده‌اند!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/VB7BU
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا