سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد: ارتباط بین صاحبان ایده و سرمایه، ثمرات و برکات زیادی در بردارد و می تواند تمام جامعه از نتایجی که از آن حاصل می شود بهره مند شوند.

به گزارش یزدفردا: نشست مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با برخی از ایده پردازان و سرمایه گذاران جهت ارتباط بین آنها در سالن شهید دهقان این اداره کل برگزار شد.
در ابتدای نشست فریبا آیت اللهی مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه گفت: یکی از چالش‌های اساسی برای ایجاد راه اندازی کسب و کارهای کارآفرینانه بحث تامین سرمایه است.
وی ادامه داد: بسیاری از جوانان خوش فکر و خلاق کشور دارای ایده های نوین و کارآفرینانه هستند؛ لیکن به دلیل عدم تامین مالی لازم امکان تجاری نمودن ایده هایشان فراهم نمی‌شود.
در ادامه محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: آن چیزی که از خروجی این جلسات هم اندیشی، دورهمی و اتاق فکرها انتظار می رود رسیدن به برنامه های قابل اجرا و کاربردی است که تاثیرات ملموس و قابل رصدی را بر روی وضعیت اشتغال و بیکاری استان داشته باشد.
فلاحتی ادامه داد: نتیجه نشست قبلی، برگزاری نمایشگاه کار با همکاری مرکز مشاوره و خدمات کارافرینی و شتاب دهنده پیشگامان بود که در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال و سرمایه گذاری استان به تصویب استاندار رسید.
وی تاکید نمود: ادامه این نشست ها باید جلسات هم اندیشی بصورت میزهای تخصصی با نفرات 5 الی 6 نفره باشد تا به نتایجی با قابلیت اجرایی بیشتر منتج گردد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتمان سازی و برگزاری جشنواره ها، رویدادها و استارتاپ ها را راهکاری برای جذب سرمایه و به فعلیت رساندن ایده های نوآورانه و مبتکرانه جوانان خلاق استان عنوان کرد.
وی اتصال و ارتباط ایده پردازان و صاحبان سرمایه را بازی برد-برد دانست و گفت: این ارتباط ثمرات و برکات زیادی در بردارد و می تواند تمام جامعه از نتایجی که از آن حاصل می شود بهره مند شوند و از طرفی از خروج جوانان خلاق و فعال کشور نیز جلوگیری کند.
در این نشست بر ارائه آموزش توانمندی های نرم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، برگزاری طرح کارآفرین مهارت، شناسایی رشته هایی که نیاز به آموزش دارند، الزام اطلاع رسانی به بحث جذب ایده بین شهرستان ها، مناطق محروم، روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، ارائه یک نمونه اتصال ایده و سرمایه گذار که خود در این زمینه تجربه داشته باشند، ترویج جریان وقف به گونه ای که وقفیات استان به سمت مباحث حوزه اشتغال و سرمایه گذاری حرکت کند، اصلاح قوانین و مقررات در زمینه بهبود فضای کسب و کار به خصوص در زمینه ی قانون کار و تامین اجتماعی و... تاکید شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا