در مراسمی با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و جمعی از مسئولان شهرستانی از تلاش‌های "سید نادر مصطفوی" تقدیر و "محمدرضا حسنی قوام" به‌عنوان رئیس جدید بیمارستان شهید بهشتی تفت معرفی شد.

"محمد دهشیری" در آیین تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت با تقدیر از عملکرد "نادر مصطفوی" در دوران فعالیت خود در این بیمارستان بیان داشت: مدت‌زمان مسئولیت کوتاه است و باید به‌گونه‌ای در این دوران اقدام شود که این دوران اثرگذار باشد و مردم بعد از اتمام فعالیت مسئولین به نیکی از آن دوران یاد نمایند.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به اهمیت موضوع سلامت در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع تأمین سلامت و رعایت بهداشت در شرایط فعلی که ویروس کرونا شیوع دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با همکاری مسئولان و کادر بهداشت و درمان موفقیت‌های کسب‌شده در جلوگیری از گسترش این بیماری ادامه یابد.

سرپرست فرمانداری تفت به تقدیر از تلاش کادر بهداشت و درمان شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و تصریح نمود: کادر بهداشت و درمان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ، اقدامات ارزشمندی را در زمینه مبارزه با این ویروس انجام داده‌اند و ما مسئولین نیز همراه و همکار کادر بهداشت و درمان در ادامه مسیر خواهیم بود.

دهشیری به نزدیکی تفت به مرکز استان اشاره و گفت: نزدیکی تفت به مرکز استان فرصت‌ها و تهدیدهایی را به وجود آورده و باید از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را برده و تهدیدها را نیز بی‌اثر نماییم.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت برنامه‌ریزی برای حضور پزشکان متخصص از مرکز استان را در بیمارستان شهید بهشتی تفت ضروری دانست و افزود: در جامعه امروز نیروی انسانی کارآمد و متخصص حرف اول را می‌زند و در پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در گام دوم انقلاب این موضوع به‌خوبی مشهود است و باید از نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی تفت به مرکز استان به‌منظور استفاده از پزشکان زبده و متخصص و کادر متخصص بهداشت و درمان نهایت استفاده را ببریم.

دهشیری به ظرفیت خیری شهرستان تفت اشاره و بیان داشت: شهرستان تفت مردمی متعهد، متدین و خیر را در دل خود جای‌داده و همکاری امام‌جمعه، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و خیرین در حوزه سلامت چشم‌گیر بوده و باید در ادامه مسیر از توان و ظرفیت خیرین در اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی بیشتر استفاده شود.

دهشیری خواستار تسریع درروند عملیات عمرانی پروژه اورژانس پیش بیمارستانی شهید بهشتی تفت شد و گفت: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی مناسب این پروژه در بازه زمانی کوتاه آماده بهره‌برداری شود و با توجه به درخواست‌های مردمی پیگیری‌های لازم برای تحویل دستگاه ام آی آر به بیمارستان نیز صورت گیرد.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت خدمت صادقانه به مردم را خط قرمز خود دانست و تأکید نمود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم شاهد خدمت‌رسانی صادقانه به خود باشند و مطمئن باشید مردم نیز برای خدمت صادقانه ارزش قائل خواهند شد.

"محمدحسین زارع" مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی تفت در زمان شیوع ویروس کرونا یکی از مراکز درمانی خوب در استان بود و بیماران از مرکز استان نیز برای درمان به این بیمارستان اعزام می‌شدند.

زارع ادامه داد: در بحث واکسیناسیون جامعه هدف بانوان باردار شرایط استان مطلوب نیست و حدود 60 درصد بانوان باردار واکسینه شده‌اند و نیاز است در این زمینه با تبلیغات و آگاهی سازی این آمار افزایش یابد؛ اما وضعیت شهرستان تفت در این زمینه مطلوب است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: آمار واکسیناسیون در استان یزد در تزریق دوز اول حدود 92 درصد و در تزریق دوز دوم حدود 88 است و این آمار نسبت به وضعیت کشوری مطلوب‌ است اما نیاز است تبلیغ و آگاهی بخشی لازم برای تزریق دوز سوم واکسن در استان صورت گیرد تا در صورت شیوع پیک جدید ویروس کرونا، استان یزد از گزند این ویروس در امان باشد.

در ادامه این مراسم از تلاش‌های "سید نادر مصطفوی" رئیس سابق بیمارستان شهید بهشتی تفت با اهدای لوح، تقدیر و با اهدای حکم "محمدرضا حسنی قوام" به‌عنوان رئیس جدید این بیمارستان معرفی شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا