رئیس  اداره  شبکه  های  مردمی  کمیته امداد  استان گفت:مردم بافق، مردمی نوع دوست هستند که در امور خیر و احسان پیشتاز و سرآمد می باشند.

غلامرضا مشعل چی با بیان اینکه ۹ مرکز نیکوکاری در بافق به مددجویان تحت پوشش به ارائه خدمات می پردازند عنوان کرد:این گونه عملکرد نسبت به جمعیت شهرستان قابل تقدیر است.
وی به همکاری و همراهی مسوولین نیز اشاره ای کرد و یادآور شد: شهرداری بافق به عنوان اولین ارگان در رابطه با پرداخت زکات و در اختیار گذاشتن محصول نخل های خرما پیشقدم بود و پس از آن الگوی مناسبی برای شهرداری یزد و شهرداری های دیگر شهرستان ها شد تا آنان نیز آمادگی خود در واگذاری درختان زیتون اعلام کنند.

مشعل چی با بیان اینکه فقر و محرومیت در جوامع بصورت های مختلف همواره بوده و به عنوان پدیده اجتماعی است تصریح کرد: نمی توان گفت که فقر ریشه کن می شود، کمیته امداد به عنوان اورژانس باید به دنبال درمان باشد تا در قالب توانمند سازی بتواند به موفقیت دست یابد.

رئیس  اداره  شبکه  های  مردمی  کمیته امداد  استان افزود:بافق در زمان مدیریت آقای طلایی رییس کنونی کمیته امداد شهرستان از نظر عملکرد شاخص بوده و نمودار و آمارها از پیشتازی این نهاد خبر می دهد.

وی با بیان اینکه کمترین درصد اعتراض از سوی مددجویان بافقی است خاطر نشان کرد:کمک های معیشتی، تامین مواد غذایی و نیازهای اولیه بویژه رزمایش های همدلی قابل تحسین است.

مشعل چی در بخش مرکزی دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مساعدت های مدیر عامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق همراهی حمیدیان،مدیرعامل جدید را خواستار شد .

مقام مسوول در پاسخ به اینکه آیا با وجود موسسات خیریه موازی کاری صورت نمی گیرد گفت:در شرایط فعلی و جنگ نابرابر اقتصادی وجود هر گروه خیریه و مردمی که بتواند به مسائل اقتصادی کمک کند فرصت است.
وی به همگرایی و برگزاری برنامه های تعاملی اشاره کرد و افزود:نیازمندان واقعی در سامانه شناخته می شوند و کار با اصول خاص پیش می رود.
مشعل چی در پاسخ به اینکه مددجویان کمیته امداد بیشتر بومی هستند یا غیر بومی گفت:در مرکز استان بومی ها غالب هستند و درصد کم غیربومی بیمارانی هستند که به صورت موقت خدمات دریافت می کنند.
رئیس  اداره  شبکه  های  مردمی  کمیته امداد  استان با بیان اینکه بافق در زمان کرونا شاهد مهاجرانی از استان های جنوبی کشور بود خاطر نشان کرد: تعدادی با توجه به تبصره ۱۴ از خدمات موقت در زمان کرونا استفاده کردند و پس از ۶ ماه تعدادی به شهرهای خود بازگشتند و تعدادی دیگر که ضامن بانکی داشتند توانستند برای خودکفایی وان اشتغال اخذ کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا