سرپرست فرمانداری میبد در دیدار محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت فرصت مناسبی برای بیمه افراد است و باید خانواده‌هایی که به دلیل فقر فرهنگی و تحصیلی از بیمه سلامت جامانده‌اند شناسایی و بیمه شوند.

به گزارش یزدفردا: سید جمال سجادی پور بابیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده می‌توان جلوی بسیاری از مرگ‌ومیرها را گرفت گفت: خیلی از مرگ‌ومیرها به دلیل عدم‌تشخیص در لحظه اتفاق می‌افتد درحالی‌که اگر خانواده‌ای دارای پزشک خانواده باشد باسابقه پرونده‌ای که پزشک از سلامت افراد دارد می‌تواند از این نوع مرگ‌ومیرها جلوگیری کند.

دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان هم از آغاز طرح بیمه سلامت همگانی در شهرستان میبد خبر داد و گفت: خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به اداره بیمه سامت و دفتر پیشخوان، بیمه و از مزایای رایگان آن بهره‌مند شوند.

دریجانی افزود: اتباع خارجی هم که دارای کارت آمایش و مجوز سکونت در شهرستان رادارند می‌توانند خود را بیمه و از مزایای آن استفاده کنند.

وی بابیان اینکه درحالی‌که حاضر در شهرستان میبد 13 پزشک خانواده فعالیت دارند گفت: 5 هزار نفر از جمعیت میبد تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند و خانواده‌هایی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند می‌توانند یک پزشک خانواده را انتخاب و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا