شهردار بافق از انعقاد تفاهم نامه گردشگری میان ۳۲ شهر به مرکزیت بافق خبر داد.
سید علی نوروززاده گفت: به دلیل ویژگی های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و به دلیل فعالیت های گسترده ای که طی سال های اخیر توسط شهردار بافق در زمینه گردشگری مثل احداث باغ ایرانی، پارک آبشار، ساماندهی بافت تاریخی، ثبت باغ ها و نخلستان های بافق، بوستان سازی و ... داشته است چندین سال به عنوان شهر نمونه گردشگری شناسایی شده است و به این خاطر مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
نوروززاده اظهار داشت: به همین دلیل شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران به مرکزیت بافق تشکیل می‌شود و هدف از آن استفاده از تجارب، امکانات و خدمات شهر ها در راستای کمک به رونق گردشگری یکدیگر است.
نوروززاده از سمنان، نجف آباد، زرند، دهاقان، لاهیجان، رامسر، کنگ، و ...به عنوان شهرهایی یاد کرد که برای نعقاد این تفاهم نامه اعلام آمادگی کردند و گفت: با حضور وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این تفاهم نامه در نمایشگاه بین المللی تهران منعقد می شود.
سید علی نوروززاده رونمایی از کتاب« شهر تاریخی و رویکرهای حقوقی و قانونی ملی و بین المللی» را یکی دیگر از برنامه های ویژه شهرداری بافق در این نمایشگاه اعلام کرد.
سید علی نوروز زاده با بیان اینکه کتاب شهر تاریخی و رویکرهای حقوقی و قانونی ملی و بین المللی،حاصل تلاش و پژوهش ۱۰ ساله دکتر ناصر مشهدی زاده دهاقانی است، گفت: در این کتاب به شهر تاریخی به عنوان میراث با ارزش فرهنگی و تاریخی پرداخته شده و جایگاه آن در برنامه ها و قوانین ملی و همچنین در شرح وظایف وزارتخانه ها و سازمانها بررسی شده است.
شهردار بافق ادامه داد : مؤلف در این کتاب علاوه بر طرح کنوانسیونها و معاهدات بين‌المللي ،ظرفیتها، زمینه ها و جایگاه شهر تاریخی، بافتها و محوطه های باارزش فرهنگی و تاریخی را برجسته کرده است.
نوروززاده خاطرنشان ساخت : این کتاب با حمایت شهرداری بافق به زیور طبع آراسته شده است.
گفتنی است غرفه شهرداری بافق در سالن ۳۸b نمایشگاه بین المللی تهران دایر و آماده بازدید علاقمندان به صنعت گردشگری و صنایع وابسته است.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا