محمد علی شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با حضور در پارک علم و فناوری یزد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه و گفتگو با مدیران و کارکنان، در نشستی با مسئولین پارک شرکت کرد.

به گزارش یزدفردا: لطفی رئیس پارک علم و فناوری یزد در این نشست محدودیت فضای فیزیکی را مهمترین مشکل پیش روی پارک دانست که مانع پذیرش شرکت‌های فناور جدید و توسعه شرکت‌های موجود می‌شود.

وی گفت: موضوع ایجاد ناحیه نوآوری در اطراف اقبال از حدود دو سال پیش به صورت جدی از سوی پارک پیگیری شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز اصولی شورای عتف برای ایجاد این ناحیه و مجوز وزارت علوم برای بهره مندی شرکت ها از مزیت های پارک، گفت : متاسفانه حدود یک سالی است که صدور مجوز در کمیسیون ماده ۵ برای این طرح، بلاتکلیف مانده است.

لطفی مسئله واگذاری زمین‌های ۶۷ هکتاری طرح جامع را یکی دیگر از مشکلات پارک دانست و گفت: بخشی از این زمین ها به شرکت‌های فناور واگذار شده و آنها برای ساخت و ساز منتظر تعیین تکلیف و ایجاد زیرساخت‌های مناسب هستند که امیدواریم با مساعدت استانداری هر چه سریعتر این مسائل حل شود.

در این نشست، شاه حسینی با اشاره به توجه ویژه استاندار یزد در تقویت حوزه فناوری و دانش‌بنیان، گفت: مطالبه امروز مردم استان یزد توجه به صنایع “های‌تک” بوده و در همین راستا برنامه‌هایی برای حمایت و پشتیبانی از حوزه دانش‌بنیان در دستور کار دولت سیزدهم و استانداری یزد قرار گرفته است.

وی تعیین تکلیف واگذاری قطعی زمین های طرح جامع و تامین زیرساخت های مربوط به آن را از مهمترین برنامه ها برای توسعه فعالیت پارک علم و فناوری یزد، دانست و گفت: پیگیری واگذاری کامل کارخانه اقبال و تعیین تکلیف بدهی ها و مطالبات پارک که از دیگر خواسته های این مجموعه است، از اولویت های مورد نظر استانداری است.

شاه حسینی افزود: در مرحله اول باید اهم مسائل پارک علم و فناوری احصا و پس از آن یک تیم مشترک، حل این مسائل را از طریق برگزاری جلسات مشترک و تقسیم کار پیگیری کند‌.

معاون استاندار پیگیری مطالبات شرکت های فناور و دانش بنیان را یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه علم و فناوری استان دانست و گفت: استاندار یزد دستور ایجاد شورایی متشکل از جامعه هدف در حوزه اقتصاد دانش بنیان، شرکت های فناور موجود و صاحبان فکر و اندیشه را صادر نموده و پارک علم و فناوری یزد را به عنوان محور، دبیرخانه و حلقه اتصال میان شرکت‌های فناور و شورای ویژه علم و فناوری استان اعلام کرده است

شاه حسینی افزود: اگر بتوانیم در ریل گذاری سیاست های کلان استان ورود پیدا کنیم، حوزه دانش بنیان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد بنابراین از مسئولین پارک علم و فناوری یزد درخواست داریم هرچه سریعتر مقدمات برگزاری اولین جلسه این شورا را فراهم کنند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی استانداری برای حل مشکلات مطرح شده، گفت: ما در کنار پارک علم و فناوری هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان به نفع این حوزه استفاده کنیم.

در این نشست مقرر شد اقدامات لازم برای تعیین اعضا و برگزاری اولین جلسه شورای ویژه علم و فناوری با همکاری معاون استاندار انجام شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا