رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت کرده بود، خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ "مرتضي ابوطالبي" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي شکايت چند نفر خانوم مبني بر ايجاد مزاحمت و ارسال پيام هاي نامناسب در شبکه اجتماعي اينستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان پليس فتا در بررسي هاي صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحليل مستندات جمع‌آوري شده و با شگردهاي فني موفق به شناسايي متهم شدند و طي با هماهنگي مرجع قضايي، متهم که خانمي جوان بود، شناسايي و به پليس فتا احضار شد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: متهمه در بازجويي هاي اوليه پرونده منکر هرگونه بزه ارتکابي شد اما پس از مواجه با دلايل، مستندات و ادله ديجيتال جرم ضمن اعتراف داشتن رابطه خانوادگي با شاکيان اظهار پشيماني کرده و هدف خود را از اين عمل مجرمانه خصومت شخصي و خانوادگي بيان کرد که در نهايت پرونده به همراه متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارسال گرديد.

رئيس پليس فتا يزد يادآور شد: ايجاد مزاحمت و هتک حيثيت در فضاي مجازي از مصاديق جرم محسوب شده و با خاطيان در اينگونه جرائم به شدت برخورد مي‌شود. لذا شهروندان در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي ضمن رعايت آداب اجتماعي و حقوق شهروندي نسبت به حفظ حريم خصوصي ساير افراد اهتمام ويژه داشته باشند و از بيان هرگونه دعاوي و مسائل انتقام جويي در فضاي مجازي به خصوص شبکه هاي اجتماعي پرهيز نمايند.

سرهنگ ابوطالبی از شهروندان خواست: هشدار‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجاز از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت سايبری اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا