افراد سالمند به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و نقص ایمنی، بیش از سایر افراد در معرض خطر مرگ و میر کرونا قرار دارند.

به گزارش یزدفرداسرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز از خودمراقبتی و دوری از تجمع به عنوان ضامن سلامتی سالمندان یاد کرد و گفت: سالمندان آسیب پذیرترین گروه در برابر کرونا هستند و بهترین راه پیشگیری از این بیماری قرار نگرفتن آن‌ها در معرض ویروس کرونا است.

دکتر پورمازار افزود: شهروندان در صورتی که علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و با تنگی نفس داشته باشند، از دید و بازدید با سالخوردگان خودداری کنند. اگر علائم تنفسی داشته باشند و در آن منزل هم یک سالمند حضور داشته باشد، از ماسک استفاده کرده و بیش از دو متر با او فاصله بگیرند یا در صورت امکان اتاقش را جدا کنند.

وی بر لزوم دوری از برگزاری دورهمی و دست دادن و روبوسی با افراد مسن تأکید کرد و اظهار داشت: کهنسالان از حضور در مکان‌های شلوغ و استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودداری کرده و تا عادی شدن شرایط از حضور در مساجد و تکایا و تجمع‌های مذهبی پرهیز نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز ادامه داد: برای مراقبت از خود و افراد سالمند باید دست‌ها را به صورت مرتب شسته و به ضدعفونی اشیا و سطوح توجه داشته باشیم. هر چند دقیقه هم در و پنجره اتاق را گشوده تا تهویه نسبی ایجاد شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا