سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد: در حال حاضر شاهد تعداد کم مراجعان و ثابت ماندن بستری‌ها و البته افزایش مرگ و میر‌ها هستیم.

به گزارش یزدفردا: سید جمال سجادی پور در جلسه ستاد مقابله با کرونا در میبد گفت: این شهرستان در زمینه واکسیناسیون هنوز از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و باید این مساله با تلاش همگانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کارکنان بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون نرسیده اند، افزود: گرچه آمار واکسیناسیون در میبد بهبود یافته، اما هنوز به مرحله مطلوب نرسیده و باید شهروندان به ویژه کارکنان ادارات را با اقناع به این سمت سوق داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد هم اظهار داشت: وضعیت ما در شهرستان به گونه‌ای است که شاهد تعداد کم مراجعان، ثابت ماندن بستری‌ها و البته افزایش مرگ و میر‌ها هستیم.

دکتر کمال یزدی ادامه داد: بیشترین نگرانی ما در زمینه مدارس به دوره ابتدایی بازمی گردد چرا که اکثر دانش آموزان دوره متوسطه واکسن دریافت کرده اند، اما خطرپذیری دانش آموزان ابتدایی در کنار دریافت نکردن واکسن و دستورالعمل‌های بهداشتی بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

وی وضعیت کنونی را به آتش زیرخاکستر تشبیه کرد و گفت: گرچه آموزش مجازی سخت بوده و شاید بسیاری از خانواده‌ها توانایی تهیه امکانات برای آموزش به این شیوه را ندارند، اما سلامتی دانش آموزان در اولویت بوده و فرصت برای آموزش وجود دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خانواده‌ها را به صبوری فراخواند و اظهار داشت: شواهد حاکیست که به سمت نزولی پیش رفته و مدارس بار دیگر بازگشایی خواهند شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا