سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان گفت: هنوز شهرستان میبد از وضعیت خوبی برخوردار نیست و همه باید تلاش کنند سطح پوشش واکسیناسیون را بالا ببرند.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور بابیان اینکه با محتوا سازی و اقناع جامعه باید همه را به سمت تزریق دوز دوم و سوم واکسیناسیون تشویق کرد افزود: هنوز با همه تلاش‌های صورت گرفته کارکنان بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها به درصد قابل‌قبول پوشش واکسیناسیون نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار چهارده هزار و 800 نفر از جمعیت شهرستان میبد زیر 6 سال است و افرادی که در سنین واکسیناسیون قرار دارند باید با نظارت دقیق تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

سجادی پور گفت: اداراتی که بیشترین کارمندی رادارند باید در اولویت قرار گیرند چراکه هرچند روند درصد پوشش واکسیناسیون بهتر شده است اما همچنان وضعیت میبد مطلوب نیست.

دکتر کمال یزدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان گفت: در وضعیتی قرار داریم که تعداد مراجعین کم، بستری‌ها ثابت و متأسفانه تعداد مرگ‌ومیرها روبه افزایش است.

یزدی بابیان اینکه مدارس دوره متوسطه اول و دوم به دلیل انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها محدودیتی ندارند افزود: نگرانی‌ها در حوزه کودکان و دبستان است که متأسفانه نگرانی به خاطر صورت نگرفتن واکسیناسیون و احیاناً عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خطرپذیری دانش آموزان دبستانی است.

وی تصریح کرد: ما به سمت آرامش پیش می‌رویم اما این آرامش آتش زیرخاکی‌تر است و کمترین بی‌توجهی و سهل‌انگاری عواقب جبران‌ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: بنابراین به‌اتفاق آرا کلیه اعضای ستاد اعضای استان مصوب شد تا پایان هفته جاری مدارس ابتدایی تعطیل و فعالیت‌های آموزشی به‌صورت مجازی باشد.

یزدی افزود: دغدغه همه خانواده‌ها، معلمین و دانش آموزان و جامعه را درک می‌کنیم و می‌دانیم کار آموزش مجازی بسیار سخت است و می‌دانیم که شاید بسیاری از خانواده‌ها توانایی تهیه امکانات آموزش مجازی را نداشته باشند؛ ولی بدانید که سلامتی اصل است و فرصت مجدد برای آموزش را خواهیم داشت؛ اما اگر براثر بی‌توجهی برای فرزندانمان و جامعه اتفاق بیافتد جبران آن سخت خواهد بود.

وی بابیان اینکه تقاضا داریم خانواده‌ها هفته پیش رو را صبوری کنند گفت: شواهد حاکی از این است که به سمت سیر نزولی پیش خواهیم رفت و دوباره مدارس بازگشایی خواهد شد و قبول کنید که خادمان سلامت به فکر سلامت شما و خانواده شما هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا