سکاندار سابق میبد نشان داد ارایه اطلاعات مستند، علمی و متقن تنها راه مبارزه با پوپولیسم و شوهای تبلیغاتی است.

پایگاه خبری صدای اردکان؛ حسین فلاح با حضور در جمع تعدادی از فعالان رسانه و فضای مجازی شهرستان های میبد و اردکان، شوی تبلیغاتی میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس بابت معدن سنگ آهن را تکذیب،و واقعیت را توضیح داد.
میرمحمدی چندی پیش ادعا کرده بود یک معدن واقع در 8 کیلومتری میبد در اقدامی بی سابقه و بدون اطلاع امام جمعه و مردم در عین مخالفت سازمان انرژی اتمی، منابع طبیعی  و محیط زیست به فردی واگذار شده است. که حسین فلاح با ارایه چند سند، صحت و دقت سخنان نماینده را به چالش کشید.
حسین فلاح در ابتدا با اظهار تعجب از قلب موضوع معدن و شیوه بیان آن گفت: من تعجب می کنم در شرایطی که مردم نیاز به آرامش دارنداطلاع رسانی درست و مطلوب، قلب می شود. برای چی باید این اتفاقات بیافتد؟!
فلاح از خبرنگاران خواست تا شخصا بازدیدی از محل معدن مورد نظر داشته باشند و به عینه فاصله آن را با شهر که در حدود 15 الی 16 کیلومتر می باشد بررسی کنند  و این گونه ادعای میر محمدی در باره فاصله معدن تا میبد را تکذیب کرد.
فرماندار سابق همچنین به نامه ای اشاره کرد که در تاریخ 1399/6/17 تحت عنوان صورتجلسه هیئت حل اختلافات قانون معادن و با امضا نزدیک به 15 مدیرکل استان اعم از 2 تن ازمعاونان  استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اطلاعات، مدیر کل منابع طبیعی، معاون سازمان انرژی اتمی، مدیرعامل آب منطقه ای،رئیس بازرسی.. مبنی بر اینکه :مشروط به موافقت فرماندار، موافقت گردید با رعایت بازه 3 ماهه مبنی بر تکمیل خدمات اکتشاف و اعلام نتایج نهایی توسط سازمان انرژی اتمی موضوع بررسی و اقدام گردد.
وی ادامه داد در حقیقت یک بازه زمانی سه ماهه برای تکمیل اکتشافات و ارزیابی نهایی سازمان انرژی اتمی داده شد. من در تاریخ 2/8/ 1399در نامه ای به آقای علمدار نوشتم : با توجه به شرایطی همچون واقع شدن در طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری و تداخل با طرح های کنترل چرا و سیستم های قرق و مجاورت با جاده راه آهن به شهرک 2 صنعتی و بحث وجود مجتمع مرغداری ها مخالفت خود را اعلام مینمایم و رونوشت آن را برای مسئولان استان فرستادم. که وی اعلام می کند طی 20 روز در صورت عدم اقدامات مقتضی با انرژی اتمی و منابع طبیعی مجوز باطل می شود.
فلاح افزود:آقای نجمی نیا متقاضی مورد نظر نامه ای  به فرمانداری فرستاد و اعلام کرد با توجه به مخالفت و دغدغه های شما، من اقدامات لازم را انجام می دهم فقط برای اکتشاف تا پایان بازده 3 ماه.در حقیقت نه پروانه کشف نه بهره برداری. هیچ کدام از این ها نبوده است.
فرماندار سابق شرایط برای اخذ این بازه زمانی سه ماهه را این گونه توضیح داد: کاهش محدوده به 3/1 طرح اولیه، اخذ موافقت منابع طبیعی و هماهنگی با اداره راه و ترابری  برای تکمیل اکتشاف دوره 3 ماهه .
او گفت: در جواب به آقای خادمی نوشتم با توجه به کم شدن محدوده اکتشاف و همکاری بهره بردار از جهت مسایل آبخیزداری و منابع طبعی و محیط زیست و مشروط به تامین مواد اولیه فولاد میبد که 2000 سهامدار بلا تکلیف دارد موافقت خود را برای تکمیل اکتشاف جهت اتمام دوره 3 ماهه اعلام کنید.
حسین فلاح ادامه داد در نامه ای که به آقای علمدار نوشتم گفتم: با عنایت به کاهش محدوده اکتشاف ، همکاری و رعایت مسایل منابع طبیعی ، آبخیزداری و محیط زیست و با عنایت به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و جهت رونق تولید فولاد میبد که در حال پیگیری و راه اندازی مجدد آن می باشیم ( البته شنیدم دوباره یک ان قلت هایی دارد مطرح می شود*)مشروط به تامین  مواد اولیه فولاد میبد از نظر این فرمانداری برای اتمام مدت 3 ماه اکتشاف بلا مانع هست.
فرماندار سابق میبد ادامه داد: ما هیچ امر و نهی نسبت به اظهار نظر اداره منابع طبیعی و یا سازمان انرژی اتمی نداشتیم. این شورای معادن با 14 یا 15 عضوارشد استان هست که تصمیم نهایی را برای معدن می گیرد اگر شروع به فعالیت کرده حتما مجوز های لازم را توانسته است اخذ کند. من که نمی توانم نظر فنی در این رابطه با موضوعات تخصصی را بدهم .
 دوستان عزیز خوب بودن خودمان را در بد بودن دیگران نبینیم.
حسین فلاح در ادامه تکذیب ادعاهای پوپولیستی میرمحمدی به نشست ویژه همین سرمایه گذار با آیت الله اعرافی اشاره کردو سوال نمود چرا می گوییم حضرت آیت الله اعرافی خبر ندارد ؟.والله درست نیست.
ادامه دارد......

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا