شهدای نیروی انتظامی، شهدای حریم نظم و امنیت هستند/ احساس امنیت امروز جامعه مرهون ایثار نیروهای انتظامی است

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در شانزدهمین یادواره شهید رمضانی فتوحی ازشهدائی که درراه مقابله بااشراروقاچاقچیان مواد مخدر درکویر لوت به شهادت رسید درسخنانی  ضمن گرامی داشت یاد ونام وخاطره شهدای دفاع مقدس وشهدای نظم وامنیت ومواد مخدربا اشاره به اینکه مأموران نیروی انتظامی همواره در جهت تأمین امنیت جامعه جان خود را به خطر می‌اندازند اظهارداشت: برگزاری یادواره شهدا باعث خواهد شد که ما متوجه شویم شهدا برای چه جان خود را فدا کرده‌اند، هدف و مقصود آنها چه بود و ما اکنون در این دوران چه مسئولیتی داریم و چگونه باید راه آنها را ادامه دهیم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است ا فزود: بزرگداشت شهدا یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و تجدید عهد با شهداست.

حجت الاسلام بشکانی با تاکید براینکه در جهاد تبیین باید باورها، اصول و ارزش های انقلابی و اسلامی را زنده نگه داریم خواستار تلاش برای صیانت از این اصول شد گفت :شهداي مبارزه با مواد مخدر در راه حفظ عقلانيت جامعه جان خود را فدا كردند.

امام جمعه بهاباد بیان داشت : با این شهادت ها نه تنها در انجام ماموریت های نیروی انتظامی سست نمی شویم، بلکه اجازه نمی دهیم که قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر به جولان خود ادامه دهند.

وی اضافه نمود : شهید رمضان فتوحی  و همکارانش در راه حفظ امنیت مبارزه کردند و بی‌شک مزدشان شهادت بود و بعد از آن‌که عمری به جامعه، نظام و برای امنیت مردم خدمت کردند، سرانجام مزد خود را که شهادت بود، گرفتند.

وی افزود: نیروهای جان بر کف انتظامی در تمامی شرایط و در هر مکان و زمان تلاش دارند تا اشرار و معاندان، چشم طمع به مرز و بوم اسلامی نداشته باشند و در این مسیر، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه بهاباد تاکید کرد: معاندان و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که راه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت ادامه دارد و مردم ایران اسلامی با پیروی از مکتب عاشورا، تا آخرین توان خود از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حریم ولایت دفاع خواهند کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد گفت : مسأله مواد مخدر امروزه علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون نیروهای انتظامی و در نهایت جامعه ایران اسلامی خون‌های زیادی را داده و مشقت‌های متعددی را در این راه تحمل کرده است تا اقشار مختلف جامعه از سوداگران مرگ در امان باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: احساس امنیت امروز جامعه مرهون ایثار نیروهای انتظامی است که آسایش خود را فدای آرامش جامعه کرده‌اند و همواره باید قدردان این تلاش و ایثار بود.

وی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به خصوص شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر، همه آحاد و اقشار مختلف جامعه باید احساس مسؤولیت کنند از همین رو، باید ارج نهادن به خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر را وظیفه خود بدانیم.

سرپرست فرمانداری بهاباد :

شهدای نیروی انتظامی  مهرتاییدی برعزم ملی و مجاهدت پلیس برای مبارزه با مواد مخدر است

سرپرست فرمانداری بهاباد هم درادامه این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای ناجا با بیان اینکه عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت ها، رشادت ها، صبر و استقامت خانواده های سرافراز شهداء و ایثارگران است افزود : ایران اسلامی در راه ارزش های این انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرده است که ان شاالله شفیع همگی ما باشند.

علیرضا تیموری بر ترویج فرهنگ ایثاروشهادت بین نسل جوان وامروزی جامعه تاکید کرد و گفت : شهدای نیروی انتظامی تاییدی برعزم ملی و مجاهدت پلیس برای مبارزه با مواد مخدر است چراکه به دنیا ثابت شده هیچ کشوری همچون جمهوری اسلامی برای ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز تلاش نکرده است و شهدای مظلوم نيروی انتظامی گواهی بر تایید این ادعاست.

وی بر تداوم راه شهیدان و مبارزه بی‌امان با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و گفت‌‌‌: کارکنان نیروی انتظامی در راه حفظ نظام و ارزش‌های آن همواره آماده ایثار و جانفشانی هستند.

سرپرست فرمانداری بهاباد بر ترويج تفكر شهدا در جامعه تاكيد كرد و گفت: فرهنگ ايثار و شهادت نسخه شفابخش صيانت از كشور در برهه هاي مختلف است.

وی بیان داشت : حفظ جایگاه و مقام شهدا همان زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه و ادامه راه و روش شهیدان و استمرار تفکر شهدا در بین نسل جوان است.

تیموری  با بیان اینکه ایثار و شهادت، برگرفته از فرهنگ جاودان عاشوراست و با ترویج فرهنگ عاشورا می توان فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را در جامعه ترویج نمود افزود: شهدا رفتند تا اسلام و میهن باقی بماندو اهداف متعالی انقلاب اسلامی كه تشكیل حكومت جهانی حضرت مهدی (عج) است ،محقق شود.

شانزدهمین یادواره شهید مبارزه با مواد مخدر سروان شهید رمضان علی فتوحی بنستانی با حضور سرپرست فرمانداری ، امام جمعه ، بخشداربخش آسفیچ ومعاون فرماندار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده انتظامی شهرستان وجمعی از مسئولان واقشار مختلف مردم و خانواده معزز شهدادر مهدیه دهستان بنستان بهاباد برگزارشد .

شهید فتوحی  تنها شهید مبارزه با مواد مخدردربهاباد است که به مدت 9 سال در سمت فرمانده پاسگاه انتظامی آسفیچ صادقانه خدمت کرد تا اینکه در سال 1383 به یزد منتقل شد و باتوجه به آشنایی اش با عرصه های بیابانی ، به درخواست فرمانده یگان عملیاتی علی بن ابیطالب علیه السلام ساغند عاشقانه به آن یگان پیوست .

وی بعد ازشرکت در چندین عملیات جهت دستگیری و براندازی کاروان های مواد مخدر و کشف و ضبط محموله های آنان سرانجام در سوم اسفند 1384هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید .

پیکرپاک این شهید پس از تشییع باشکوه در یزد، بافق و بهاباد در جوار شهدای بنستان مخصوصا پسرخاله شهیدش عباس مهری به خاک سپرده شد.

مداحی وپخش کلیب ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا