یزدفردا: احسان عابدی همانگونه که قبلا در خبرهای یزدفردا منتشر شد به سمت مدیرکل ارشاد استان یزد منصوب شد.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل محمد مهدی اسماعیلی عضو دولت سیزدهم در حکمی احسان عابدی را به سمت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: نظر به شایستگی، تجربه ارزشمند، روحیه انقلابی و دینی جناب‌ عالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد» منصوب می‌شوید.

در این حکم آمده است: امید واثق دارم با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت‌های فرهنگی استان و با امعان نظر و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف وزارتخانه و آن اداره کل، به صورت خاص نسبت به اقدام های ذیل اهتمام جدی به عمل آورید.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم مواردی را در ۱۱ بند برای پیشبرد امور به عابدی به عنوان مدیرکل جدید استان یزد که جایگزین مجید جوادیان زاده شد، ابلاغ کرد.

۱- تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌ های گوناگون بومی برای تحقق عملیاتی منویات و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استانی.

۲- همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار و سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم‌افزایی مؤثر با آنها.

۳- تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسه ها، تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه.

۴- گسترش اقدام های فرهنگی اثربخش و استعداد پروری و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار استان.

۵- تقویت جایگاه و وظیفه نظارتی اداره کل استان در صدور مجوزهای مختلف با رویکرد اعتلای فرهنگ ایرانی - اسلامی و توجه به اقتضای فرهنگ بومی استان.

۶- توجه و برنامه‌ریزی به منظور کادرسازی، کشف استعدادها و تربیت عناصر فرهنگی و هنری انقلابی و مکتبی در استان با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون آموزشی و تربیتی.

۷- ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی مؤثر بین واحدهای استانی سازمان‌ها و نهادهای تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به عنوان نماینده ارشد این وزارتخانه در استان.

۸- برقراری ارتباط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان و تکریم آنها.

۹- تقویت جایگاه اداره کل یزد به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و پویاسازی دبیرخانه و تقویت هویت و کارآیی حقیقی این شورا.

۱۰- رعایت اولویت‌های محتوایی در برنامه‌های مختلف شامل تقویت روحیه عزت و خودباوری ملی، رشد فضایل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، استحکام نهاد خانواده و افزایش جمعیت، امیدآفرینی و نشاط فردی و اجتماعی و تعظیم شعایر اسلامی.

۱۱- همکاری کامل با معاونت‌های تخصصی و بخش‌های ستادی وزارتخانه و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی آنها.

در حکم اسماعیلی تاکید شد که با کمک همکاران خدوم آن اداره کل و مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم فرهنگ دوست آن دیار، تحت توجهه و حمایت حضرت بقیه‌ الله‌ الاعظم(عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای موفق و مؤید باشید.

احسان عابدی متولد سال ۱۳۶۶ شمسی است و مدرک کارشناسی ارشد ادبیات مقاومت دارد و از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد است.

وی پیش از این معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یزد، رییس اداره کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، معاون آموزش گروه مشاوران جوان استانداری در زمان محمدرضا فلاح زاده استاندار وقت در دولت نهم و دهم بود.

معارفه بزودی انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا