همزمان در نخستین روزازگرامی داشت هفته منابع طبیعی وروزدرختکاری با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان 156 نهال مثمر ثمر به یاد 156 شهید شهرستان بهاباد درمنطقه کوهستان پارک این شهرستا ن غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد روز یک شنبه  دراین جشن درسخنانی باتبریک اعیاد شعبانیه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین ع وروز پاسداروجانباز بابیان اینکه منابع طبيعي به عنوان يك موهبت و سرمايه علمي هر كشور محسوب و اساسي ترين نقش را در توسعه پايدار جوامع ايفا مي كند اظهارداشت: کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است.

مجیدطالبی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ كاشت نهال و تشویق شهروندان به درختكاری است وباتاکیدبراینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه كرد.

وی بیان داشت : فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی سال ۱۴۰۰ ، با شعار " ایران سرسبز ، ایران قوی همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی " نیز فرصتی است تا ضمن دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش داده و به‌رسم میراث داری وامانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آن در استان سمنان بکوشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه منابع طبیعی تجدید شونده (جنگلها و مراتع) ثروت ملی کشور محسوب شده و تنها به نسل فعلی تعلق ندارد، بلکه میراثی است با ارزش که باید برای آیندگان نیز باقی بماند، افزود: بی تردید منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور داشته و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

دراین مراسم همچنین از خبرنگاران شهرستان به خاطر اطلاع رسانی و پخش خبرهای منابع طبیعی بهاباد دررسانه ها از آنان تجلیل شد .

درپایان شرت کنندگان دراین مراسم با غرس 156 نهال یاد 156 شهید شهرستان بهاباد را گرامی داشتند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا