یزدفردا   به نقل از فرارو :اولین رویداد اپل (Peek Performance) در سال ۲۰۲۲ امروز برگزار می‌شود. در این مراسم اپل چندین محصول جدید را معرفی خواهد کرد. احتمال عرضه چندین محصول در این مراسم زیاد است. در ادامه به بررسی محصولاتی که به نظر می رسد در این رویداد معرفی خواهند شد می‌پردازیم.

آیفون SE 5G

http://yazdfarda.com/media/news_gal/1164627_917.jpg
اپل نسل سوم آیفون SE را با همان استایل آیفون SE (2020)، اما با ویژگی 5G (mmWave and sub-6Ghz)، چیپست A15 Bionic و دوربین‌های بهبودیافته معرفی خواهد کرد. آیفون SE 5G از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، می‌گوید که آیفون SE فعلی (۲۰۲۰) می‌تواند با قیمت پایین‌تر از ۱۹۹ دلار باقی بماند. این امر منجر به ارائه یک آیفون ارزان‌تر خواهد شد.

آیفون SE 5G در این ماه وارد تولید انبوه خواهد شد و تحلیلگر محبوب مینگ چی کو انتظار دارد که بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود. این گوشی دارای چندین فضای ذخیره سازی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت خواهد بود و در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز عرضه خواهد شد.

آیپد ایر نسل پنجم

http://yazdfarda.com/media/news_gal/1164628_946.jpg
اپل سرانجام آیپد ایر را به نسل پنجم به روز می‌کند. مدل فعلی در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. اپل چیپست A15 Bionic، اتصال 5G، چهار بلندگو به جای دو بلندگو و پشتیبانی سنتر استیج را به iPad Air اضافه خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که آی‌پد ایر جدید تنظیمات دوربین اولتراواید و دوربین اصلی آیفون ۱۳ را نیز دریافت خواهد کرد.

مک مینی با تراشه M1 Pro یا حتی M1 Max

http://yazdfarda.com/media/news_gal/1164629_547.jpg

مدت هاست شایعاتی در خصوص کار اپل بر روی یک مک مینی جدید به گوش می‌رسد. اپل سه دستگاه مک را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا ثبت کرد که می‌تواند نشانگر یک مک مینی جدید با دسترسی به M1 Pro و حتی تراشه‌ M1 Max باشد. این مک مینی اولین دستگاه ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی غیر مک بوک پرو خواهد بود که دارای جدیدترین سیلیکون اپل است. شایعات حاکی از آن است که مک مینی جدید چند پورت اضافی نسبت به نسل قبلی خود نیز خواهد داشت.

اپل M2، احتمالا یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی یا مک بوک ایر با تراشه M2

http://yazdfarda.com/media/news_gal/1164630_200.jpg

اپل در حال کار بر روی یک چیپست بنام M2 است. این چیپست دارای یک CPU با چهار هسته عملکرد( performance) و چهار هسته بهره وری(efficiency) است که سریعتر از تراشه M1 است، اما از M1 Pro و M1 Max قدرت کمتری دارد. احتمالا در رویداد امروز اپل شاهد این تراشه خواهیم بود و طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد M2 را با یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جفت کند تا زیر مدل‌های فعلی ۱۴ و ۱۶ اینچی قرار گیرد. مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید فاقد نوار لمسی، صفحه نمایش miniLED یا ProMotion خواهد بود.

اپل امسال از مک بوک ایر جدید رونمایی خواهد کرد و به احتمال زیاد از پردازنده M2 در این مک بوک استفاده خواهد کرد. دستگاه جدید به سبک iMac 24 طراحی شده و دارای حاشیه‌های سفید در جلو و بدنه فلزی مینیمال در رنگ‌های مختلف خواهد بود. هنوز مشخص نیست که اپل آماده نمایش تراشه M2 و دو لپ تاپ ۱۳ اینچی است یا خیر.

محصولاتی که احتمال عرضه آن‌ها در رویداد اپل کم است!
احتمالا در این رویداد شاهد یک مانیتور ۲۷ اینچی مقرون‌ به‌ صرفه خواهیم بود که مینی ال‌ای‌دی نیست. به گزارش فرارو، اپل می‌تواند یک iMac جدید را با M1 Pro یا Max، یا حتی یک iMac Pro با پردازنده‌های سریع‌تر که در حال حاضر ارائه می‌کند به نمایش بگذارد. اما به احتمال زیاد اپل در این مراسم از آیفون SE، آی پد ایر و مک مینی جدید رونمایی خواهد کرد.

منبع: gsmarena

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا