گوشی Samsung Galaxy A73 5G جدیدترین مدل از سری Galaxy A خواهد بود. با توجه به آمدن نام و مشخصات این گوشی در وبسایت بنچمارک Geekbench به نظر می‌رسد که این دستگاه به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از فرارو، پس از رونمایی از گلکسی A13 و A23، شرکت سامسونگ اکنون قصد دارد گوشی هوشمند برتر Galaxy A73 5G را وارد بازار کند. گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G اکنون در وبسایت Geekbench ظاهر شده و این بنچمارک جزئیات کلیدی این گوشی شاخص را افشا کرده است.


گوشی Samsung Galaxy A73 5G دارای شماره مدل SM-A736B می‌باشد و در Geekbench نسخه ۵ محک زده شده است. این گوشی هوشمند در بخش تک هسته‌ای ۷۷۸ امتیاز و در بخش چند هسته‌ای ۲۹۱۳ امتیاز کسب کرده است.


این دستگاه دارای پردازنده میان رده Snapdragon 778G با فرکانس پایه ۱.۸۰ هرتز است. این پردازنده با ۸ گیگابایت رم جفت می‌شود و روی آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید ۱۲ اجرا می‌شود. البته انتظار می‌رود که نسخه پایه این گوشی از ۶ گیگابایت رم استفاده کند.

افشای مشخصات جدید گوشی شاخص Galaxy A73 5G سامسونگ
جدا از این بنچمارک، گوشی هوشمند A73 گواهی FCC را نیز دریافت کرده و در وبسایت FCC نیز برخی از مشخصات این گوشی شاخص افشا شده است. از جمله به گفته این وبسایت سرعت شارژ پشتیبانی شده این گوشی هوشمند شارژ سریع ۲۵ واتی خواهد بود. این دستگاه با شماره مدل SM-A736B/DS نامگذاری شده که نشان از قابلیت دو سیم کارته دستگاه دارد.


شایعات دیگری نیز درباره این گوشی منتشر شده است. ظاهرا شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی A73 5G را با یک پنل ۶.۷ اینچی AMOLED روانه بازار خواهد کرد. این صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح +Full-HD عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی به یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز مجهز شود. پیش بینی می‌شود این گوشی هوشمند با یک سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی عرضه شود. دوربین اصلی این سیستم یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز به قابلیت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) خواهد بود. انتظار می‌رود که این دوربین اصلی با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین دوم همراه شود.


مشخصات دیگر این گوشی هنوز مشخص نیست، اما می‌توانیم انتظار یک گزینه ذخیره‌سازی پایه ۱۲۸ گیگابایتی و باتری بزرگ را داشته باشیم. در حال حاضر، هیچ تایید رسمی در مورد تاریخ عرضه این گوشی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه بنچمارک Geekbench آن را تأیید کرده است، می‌توان انتظار داشت که این دستگاه در هفته‌های آینده عرضه شود.

منبع: gizmochina

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا