یزدفردا "واتساپ به تازگی یک افزونه مرورگر جدید بنام Code Verify با هدف بهبود امنیت نسخه وب واتساپ معرفی کرده است. هدف از Code Verify اطمینان از ایمن‌بودن نسخه وب واتساپ و جلوگیری از به خطر افتادن رمزگذاری انتها به انتها است.

 مدتی پس از اینکه واتساپ پشتیبانی همزمان از چند دستگاه را در نسخه بتای خود فعال کرد، یک افزونه مرورگر جدید بنام Code Verify با هدف بهبود امنیت نسخه وب واتساپ معرفی کرده است. هدف از Code Verify اطمینان از ایمن‌بودن نسخه وب واتساپ و جلوگیری از به خطر افتادن رمزگذاری انتها به انتها است.

فرارو نوشت"، با استفاده از این افزونه به خطر انداختن داده‌ها یا حریم خصوصی پیام‌های رمزگذاری‌شده برای هکر‌ها بسیار دشوار خواهد شد. واتساپ می‌گوید پس از اه‌اندازی پشتیبانی چند دستگاهی، تعداد لاگین به واتساپ از طریق وب بسیار زیاد شده است و بدلیل مقاومت کمتر برنامه وب واتساپ، استفاده از ویژگی Code Verify همان سطح امنیت یک برنامه بومی را در ویندوز، iOS یا اندروید تضمین می‌کند.

واتساپ

هیچ چیز جدیدی درخصوص روش‌های امنیتی پشتیبان Code Verify وجود ندارد. این ویژگی فقط یک «هش کد» از کد در حال اجرا در مرورگر شما را با یک Cloudflare قابل اعتماد و ایمن مقایسه می‌کند. خودکار بودن این فرآیند درک و استفاده از آن را برای هر کسی بدون توجه به دانش فنی آسان می‌کند. پس از این بررسی، در صورتی که همه چیز درست باشد، افزونه با استفاده از یک چراغ راهنمایی به شما نشان می‌دهد که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر؛ سبز به این معنی است که همه چیز خوب است، رنگ نارنجی نشان می‌دهد که ممکن است لازم باشد صفحه خود را به روز کنید یا اینکه یک افزونه مرورگر جداگانه دارید که با Code Verify تداخل دارد و قرمز به این معنی است که مشکلی وجود دارد و در صفحه راهنمای واتساپ نحوه حل این مشکل به کاربر نشان داده شده است.

طبق گفته مادر واتساپ "متا" این افزونه قادر به خواندن یا دسترسی به پیام‌های شما نیست و هیچ یک از این داده‌ها به Cloudflare ارسال نمی‌شود. متا همچنین کد منبع Code Verify را در GitHub منتشر کرده است؛ این کار در را برای سایر وب سایت‌ها باز می‌کند تا از ویژگی‌های امنیتی آن استفاده کنند. این افزونه اکنون برای مرورگر‌های کروم و Edge در دسترس است و نسخه فایرفاکس نیز به زودی عرضه خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی متا هیچ اشاره‌ای به نسخه سافاری نشده است، اما GitHub اشاره می‌کند که پشتیبانی از آن نیز در راه است.

منبع: theverge

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا