قیمت گوشی در سال‌های اخیر آنقدر بالا رفته که حالا بازار خرید و فروش مدل‌های کارکرده رونق گرفته است. گلکسی S21 Ultra 5G به‌عنوان یکی از گرا‌ن‌ترین گوشی‌های سامسونگ همین الان نزدیک به ۳۰ میلیون تومان ارزش دارد، اما در آگهی‌ها، مدل دست‌دوم آن را می‌شود با ۲۰ میلیون تومان خرید. گوشی‌های سری نوت طرفداران خاص خود را دارند و گلکسی نوت 20 را باید آخرین ورژن کره‌ای‌ها در این سری بدانیم. مدل دست‌دوم این گوشی را پنج میلیون تومان کمتر از نسخه ۲۰ میلیون تومانی نو می‌فروشند. گوشی‌های سری M و A تنوع بیشتری دارند، نسبت به مدل‌های سری S و Note ارزان‌تر هستند و تقریبا با هر بودجه‌ای می‌شود نسخه‌های دست‌دوم آن‌ها را خرید. حتی با کمتر از یک میلیون تومان.

راهنمای خرید گوشی‌های سری S کارکرده

فرارو نوشت، گوشی‌های سری S، پرچمداران سامسونگ محسوب می‌شوند. درحال حاضر گلکسی S21 و نسخه‌های مختلف آن آخرین مدل‌های این سری به‌شمار می‌روند و ممکن است همین حالا فروشنده‌ها بابت گلکسی S21 Ultra 5G نو با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت ۳۰ میلیون تومان از شما بگیرند. همین گوشی در آگهی‌های مربوط به موبایل کارکرده با رقم‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و فروشنده‌هایی که در ازای این رقم گلکسی S21 را می‌فروشند، آن را در حد نو معرفی می‌کنند. گلکسی S20 در سال ۲۰۲۰ توسط سامسونگ روانه بازار شد. نسخه ۵G و دست‌دوم این یکی دقیقا از ۲۰ میلیون تومان آگهی شده و در سایر آگهی‌ها رقم‌های کمتری را برای این مدل پیدا می‌کنید.

گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ و قبل از S20، پرچمدار سامسونگ لقب داشت. حالا بعد حدود سه سال مدل دست‌دوم و نسبتا تمیز گلکسی S10 را می‌شود با کمتر از ۱۰ میلیون تومان خریداری کرد. شخصی در محله پاسداران تهران برای این گوشی ۹ میلیون تومان و یک نفر دیگر در محله نیروی هوایی بابت S10+ دقیقا ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. البته بازار مدل‌های دست‌دوم همیشه می‌تواند شما را با رقم‌های وسوسه‌کننده‌ای روبرو کند. مثل یک آگهی مربوط به گلکسی S10 کارکرده با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که با بازکردن آگهی متوجه می‌شوید گوشی مورد نظر با مشکلی مثل شکستگی LCD مواجه است. گلکسی S9 را حدود شش تا هفت میلیون تومان آگهی کرده‌اند و رقم‌های کمتری هم به چشم می‌خورد. همچنین گلکسی S8 کارکرده که پنج سال پیش معرفی شد، می‌تواند کمتر از چهار میلیون تومان ارزش داشته باشد.

گوشی‌های کارکرده سری S سامسونگ

مدل

قیمت

گلکسی S21

۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان

گلکسی S20

حداکثر ۲۰ میلیون تومان

گلکسی S10

حداکثر ۱۰ میلیون تومان

گلکسی S10 (با LCD شکسته)

دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی S9

شش تا هفت میلیون

گلکسی S8

حداکثر چهار میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی‌های سری Note کارکرده

گوشی‌های سری نوت هواداران خاص خودشان را دارند. افرادی که حاضر هستند همین حالا برای آخرین مدل این سری یعنی گلکسی نوت 20 نزدیک به ۲۰ میلیون تومان ناقابل پرداخت کنند. این گوشی تقریبا دو سال پیش سر از بازار جهانی درآورد و الان مدل‌های کارکرده آن را در سایت‌های خرید و فروش می‌شود با ۱۵ میلیون تومان خریداری کرد. البته تا دلتان بخواهد برای این مدل آگهی‌هایی به‌چشم می‌خورد که فروشنده‌ها رقم‌های بالاتری را برای آن درنظر گرفته‌اند. گلکسی نوت 10 در آگهی‌ها حول‌وحوش ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما می‌شود با هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود سامسونگ Galaxy Note10 Lite کارکرده را خرید که فضای ذخیر‌ه‌سازی و رم آن به ترتیب ۱۲۸ گیگابایت و هشت گیگ است. فروشنده‌های زیادی برای گلکسی نوت 9 رقم‌های شش تا هفت میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفتند و قیمت گلکسی نوت 8 در آگهی‌ها تقریبا چهار تا شش میلیون تومان قیمت دارد. مثلا شخصی مدل کارکرده این گوشی را با همه لوازم جانبی شش میلیون تومان می‌فروشد و مدعی شده گوشی بدون ایراد است. یک نفر دیگر رقم فروش را چهار میلیون تومان نوشته و به خراب بودن برخی از دکمه‌های گوشی اشاره کرده است.

گوشی‌های کارکرده سری نوت سامسونگ

مدل

قیمت

گلکسی نوت 20

حدود ۱۵ میلیون تومان

گلکسی نوت 10

حدود ۱۰ میلیون تومان

گلکسی نوت 9

شش تا هفت میلیون تومان

گلکسی نوت 8

چهار تا شش میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی‌های سری A و M کارکرده

گوشی‌های سری A و سری M سامسونگ ارزان‌ترین مدل‌های این برند هستند. قیمت مدل نو این گوشی‌ها از حدود دو میلیون تومان آغاز می‌شود و برای امثال گلکسی A52s 5G به نزدیک ۱۲ میلیون تومان می‌رسد، اما نسخه‌های کارکرده این دو سری در بازار چقدر قیمت دارند؟ گلکسی A12 با قیمت تقریبی چهار میلیون تومان ظرف یک سال گذشته همیشه بین پرفروش‌ترین مدل‌های سامسونگ دیده شده است. شخصی حاضر است با نصف این قیمت گلکسی A12 کارکرده را بفروشد و مدعی شده گوشی سالم است. آگهی‌های زیادی هم بابت این گوشی به‌چشم می‌خورد که قیمت را حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داده‌اند. گلکسی A32 یکی دیگر از میان‌رده‌های محبوب سامسونگ است و می‌تواند نسخه نو آن هفت میلیون تومان قیمت داشته باشد. در سایت دیوار فروشنده‌های زیاید گلکسی A32 سامسونگ کارکرده را حدود پنج تا شش میلیون تومان آگهی کرده‌اند. گلکسی A11 دست‌دوم دو تا سه میلیون تومان فروخته می‌شود.

A50 کارکرده که تحت عنوان در حد نو آگهی شده، بین چهار تا پنج میلیون تومان، گلکسی A70 کارکرده نهایتا هفت میلیون تومان قیمت دارد و برخی حاضر هستند با رقم‌های کمتری آن را بفروشند. گلکسی M32 نو یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های سری M تقریبا پنج میلیون تومان ارزش دارد و مدل‌های کارکرده این گوشی را در سایت دیوار بین سه تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی کرده‌اند. بابت گلکسی M12 کارکرده تقریبا همین رقم را دریافت می‌کنند و M10 کارکرده که تقریبا سه سال پیش روانه بازار شد، الان دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند. با بودجه کمتر از یک میلیون تومان می‌شود مدل‌های کارکرده زیادی را بین گوشی‌های سری A و M در آگهی‌ها دیده می‌شود که در قسمت توضیحات به مشکلاتی مثل وجود لکه روی بدنه گوشی و خط‌وخش LCD اشاره شده است.

گوشی‌های کارکرده سری A و M سامسونگ

مدل

قیمت

گلکسی A12

دو تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A32

پنج تا شش میلیون تومان

گلکسی A11

دو تا سه میلیون تومان

گلکسی A50

چهار تا پنج میلیون

گلکسی A70

پنج تا هفت میلیون تومان

گلکسی M32

سه تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی M12

سه تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی M10

دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا