یزدفردا"راهکارهای تشکیل و راه اندازی پلتفرم سرمایه گذاری در استان با حضور معاون پارک علم وفناوری یزد و مدیرکل اقتصادی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری یزد، در نشست بررسی راهکارهای توسعه پلتفرم های سرمایه گذاری، که در محل اداره کل ارتباطات و مخابرات استان با حضور معاون پارک علم و فناوری و دیگر مدیران اقتصادی استان برگزار شد، محمد کاظم صادقیان مدیرکل اقتصادی استان در تشریح راهکارهای عملی برای اجرایی شدن شعار سال در استان یزد، اظهار داشت: یکی از ایده ها و روش هایی که در این راستا پیشنهاد گردیده طراحی و راه اندازی یک پلتفرم سرمایه گذاری ویژه می باشد که در این پلتفرم تمامی مراحل سرمایه گذاری از ایده تا اجرا کاملا مشخص و سرمایه گذاران نیز در فضایی شفاف اعلام آمادگی کنند که به این ترتیب فرآیند عملیاتی شدن یک ایده توسط شرکت های دانش بنیان دقیق تر و جامع تر خواهد شد.
مهندس حسینی بغداد آبادی معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری یزد نیز با بیان اینکه این پلتفرم باید با نیاز سنجی مناسب و دقیق از ظرفیت ها و درخواست های استان به صورت جامع طراحی شود، پیشنهاد کرد: طراحی این پلتفرم به نحوی باشد که تمامی نیازهای فعلی و آینده را پوشش دهد و کسب و کارها در فضای شفاف و مشخص نقد و بررسی و سرمایه گذاران با اطمینان کامل از طرح ها ، سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: این پلتفرم می تواند عاملی برای هماهنگی و هم راستا کردن حمایت های دولتی در حوزه شرکت های دانش بنیان باشد.
مهندس محمدرضا حسینی بغداد آبادی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال، باید اکوسیستم نوآوری و فناوری استان به صورت کامل طراحی شود، اظهار داشت: در زمینه معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان، کشورهای پیشرفته اقدامات خوبی را انجام داده اند که با راه اندازی و توسعه پلتفرم های سرمایه گذاری می توان چنین حمایت هایی را از شرکت ها منسجم تر و شفاف تر انجام داد.
وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری در زمینه توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در سطح استان اقدامات خوبی به سرانجام برسد.
در این جلسه یکی از شرکت های خصوصی به تشریح مندرجات یکی از سایت های سرمایه گذاری طراحی شده مخصوص استان یزد پرداخت و پس از اظهار نظر اعضا در مورد ابعاد و کارایی این سایت، مقرر شد در جلسات بعدی دیگر شرکت های خصوصی استان ایده ها و طرح های خود را در این زمینه ارائه دهند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا