رئیس اداره بهزیستی میبد از راه اندازی مرکز مشاوره روانشناختی و آموزشی پیشگیری خبر داد.

به گزارش یزدفرداسیدمحسن فلاح گفت: مرکز مشاوره روانشناختی و آموزشی پیشگیری به صورت دولتی درکنار مرکز تحقیقات ژنتیک راه اندازی خواهد شد.

فلاح افزود: این مرکز در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره به خانواده‌ها درزمینه‌های ازدواج، خانواده، کودک، تحصیلی و حقوقی با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

وی درادامه ۲۵۲ پذیرش در بخش مداخله در بحران و انجام خدمات مددکاری، مشاوره‌ای، روانپزشکی، ۳۵۱ پذیرش در بخش خدمات سیار، ۴۴۳ تماس با خط ۱۲۳، برگزاری ۱۰ جلسه شورای اداری مرکز اورژانس اجتماعی، حضور تیم سیار در مدارس به مناسبت‌های مختلف، تشکیل کلاس‌های آموزشی با موضوعات مرتبط به مراجعین پذیرش شده، بازدید از مرکز و برگزاری جلسات تعامل با ارگان‌های مرتبط از قبیل آموزش و پرورش، فرمانداری، بیمارستان، ستاد امربه معروف، نماینده را بخشی از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی برشمرد.

سیدجمال سجادی پور فرماندار میبد در بازدید از بخش‌های مختلف اورژانس اجتماعی بهزیستی میبد با قدردانی از خدمات کارکنان آن به افراد و خانواده‌های درمعرض آسیب‌های اجتماعی گفت:خدمت در اورژانس اجتماعی و فعالیت‌های مداخله جویانه بین افراد و خانواده ها، کاری بسیار سخت است و نیاز به ظرافت‌های دقیق وسنجیده ایی دارد.

فرماندار میبد سرعت، دقت و تخصص در فعالیت‌های اورژانس خواند و افزود:فعالیت‌های اورژانس می‌تواند دربازتوانی و پیشگیری از آسیب در افراد و خانواده موثر عمل کند.

سجادی پور بر توجه بیشتر به آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی و دسترسی به آمار و اطلاعات پژوهشی را مهم دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی ماحصل فرایند‌های بسیار پیچیده ایی است که به وقوع پیوسته و اشکال خاص آسیب‌های اجتماعی را متبلور می‌سازد. کودکان خیابانی، دختران فراری، کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی و. از جمله موارد این آسیب‌ها به حساب می‌آیند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا