یزدفردا: با تصمیمات اخیر شاهد سونامی مهاجرت به شهرستان خواهیم بود.

به گزارش یزدفردا: مسعود نوریان اردکانی در نماز جمعه این هفته نسبت به تصمیمات گرفته شده مسئولان استان ،پیرامون شهرستان اردکان واکنش نشان داد.

صحبت امروز من به عنوان رئیس شورای شهر، مبنی بر جو سازی و برانگیختن احساسات نیست و این موارد را به مسئولین استان و شهرستان و حتی نماینده ویژه رئیس جمهور نیز گفته ام.

هیچ مقاومتی مقابل تولید و اشتغال و صنعت نداشته و ندارم و مدیران صنعتی را افسران جنگ اقتصادی می دانم ،اما اردکان دیگر تاب آوری صنعت آلاینده ،پر آب خواه و دست چندمی را ندارد.

مخالف توسعه افسار گسیخته این صنعت هستیم و مخالفت ما با تصمیم گیری درباره شهر و شهرستان اردکان پشت درب های بسته در مرکز استان و دفتر مدیران صنعتی بدون اطلاع مسئولین شهر است.

با این نوع مدیریت و با این شدت و حدت، در چند سال آینده منابع و معادن و ذخایری دیگر، برای شهرستان وجود نخواهد داشت.

مدیریت غیر بومی باعث شده فهم درستی از مسائل و نیازهای واقعی شهرستان وجود نداشته باشد.

در خارج از شهرستان و از منابع همین اردکان، دست و دلبازانه هزینه می کنند ولی همه مسئولین متفق القول بر بی کیفیت بودن آب و بحرانی بودن ان اذعان دارند.

مبلغ ٧٠٠ میلیارد تومان از منابع این شهرستان برای یزد هزینه شده در صورتی که وضعیت آب شهرستان بحرانی است.

در سال ٩٩ قراردادی با محیط زیست با مبلغ سالیانه 6/5 میلیارد با افزایش ٢٠ درصدی سالیانه بسته می شود که مردم اطلاع ندارند.

کمبود تخت و امکانات بیمارستانی بر اساس حجم جمعیت موجود، وضعیت امنیت شهر و شهرستان و آلوده بودن هوای اردکان دادِ مردم را درآورده است.

سوال می کنند چرا شورای شهر وارد این مسائل شده است، جواب این است که : همین مردم از مطالبه می کنند که شما ها به عنوان نمایندگان مردم گزارشی به ما بدهید چه اتفاقاتی در شهر و شهرستان بابت مسائل زیست محیطی و فرهنگی و اقتصادی می افتد و بنده عرض می کنم با این نوع تصمیمات و به بهانه توسعه و پیشرفت ، سونامی بزرگی از مهاجرت ،مشکلات و معضلات پیش روی شهرستان به وجود خواهد آمد که دیگر به هیچ وجه مدیریت نخواهد شد.

بعضی از دو ستان قلم به دست در مرکز استان اعتراض دارند شورای شهر شهر چرا دخالت می کند،عاقلانه این است که از آنها سوال شود شما ها چرا در مسائلی که مربوط به شهرستان اردکان است دخالت می کنید!!!

بعضی از دوستان که انشالله از سر دلسوزی هست بحث عقب ماندگی ۴٠ ساله را مطرح می کند؛خواهش می کنم در این چند صباحی که هستند خراب کاری نکنند و اگر دلسوز هستند و توانستند از منابع شهرستان اردکان ٧٠٠ میلیارد تومان در مرکز استان هزینه کنند ،همان را در خرانق هزینه کنند ؛که به طور قطع باعث آبادانی این منطقه خواهد شد و نیاز به پهنه جدید صنعتی نیست.

دوستان کارشناس می گویند :این ۵٧ هکتار زمینه ۶۴٠ هکتار پهنه جدید صنعتی را ایجاد خواهد کرد که این منطقه گنجایش همچون کاری نخواهد داشت ،و درخواست دارم از مدیر کل محیط زیست و مدیر کل میراث شفاف و واضح برای مردم توضیحات لازم را ارائه دهند.

پهنه جدید صنعتی یک دفعه مورد مخالفت قرار گرفته ولی با جلسه ای که با مسئولین صنایع برگزار شده دوباره مورد موافقت قرار گرفته که جای تعجب دارد.!!!

مسئولین استان از مردم اردکان سوال کنند این نوع توسعه که ما دو دهه است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم چقدر از لحاظ آموزش ،بهداشت و سلامت و اشتغال، رفاه و آسایش برای مردم آورده است؟

تاکید می کنم استخراج افسار گسیخته (تاراج) ذخایر معدنی شهرستان توسط تیمی غیر دلسوز و غیر بومی که حاصل آن برای شهرستان اتمام ذخایر معدنی و برجا ماندن صنعت فرسوده و حجم عظیم نیروی کار که شهرستان باید فکری برای آن ها بکند.

آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد و خواهند گفت؛ زمانی که فرمانده و پیر و مرادتان دستور داد مسیر درست به سمت مسائل دانش بنیان و کشاورزی است، ولی شما ها مسیری را که منجر به نابودی آب و خاک و کشاورزی بود انتخاب کردید و این لکه ننگی بر دامان ما خواهد بود

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا