یزدفردا: فرماندار میبد: با وجود تلاش‌ها و برنامه‌های مختلف، آمار واکسیناسیون در این شهرستان همچنان پایین است.

به گزارش یزدفردا: سید جمال سجادی پور در سومین مجمع سلامت میبد با اشاره به گام‌های بزرگ در بخش زیرساخت‌های بهداشتی با کمک خیرین گفت: در پرتو اعتبارات سفر رئیس جمهور و پیگیری‌های انجام شده، شاهد افزایش بودجه هستیم و امیدواریم بتوانیم فاز دوم بیمارستان را تکمیل کنیم.

وی افزود: میبد با وجود فاصله نزدیک به مرکز استان و داشتن زیرساخت‌های بسیار بالا در حوزه بهداشت و سلامت، جایگاهی برای آن در طرح آمایش دیده نشده است.

فرماندار میبد تأکید کرد که اگر مبنا بر زیرساخت‌ها باشد شهرستان میبد با پتانسیل بالایی که دارد می‌تواند در جذب بیماران داخل و خارج از کشور به استان کمک کند.

وی با قدردانی از کادر بهداشت و درمان و همه گروه‌هایی که در مبارزه با کرونا در طول دو سال گذشته تلاش داشتند، گفت: با وجود همه تلاش‌ها و راه اندازی اتوبوس سیار و راه اندازی مجدد مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی آیت الله اعرافی، میبد در سطح پوشش واکسیناسیون همچنان جایگاه پایینی دارد.

سجادی پور ادامه داد: ۳۰ اکیپ برای خدمت به مردم به ویژه در آموزش و پرورش، صنایع و اصناف تجهیز و آماده شده تا سطح پوشش واکسیناسیون را بالا ببریم.

مشاور مجمع سلامت و خیرین دانشگاه علوم پزشکی استان هم، توسعه پایدار و متوازن، توانمندسازی و تامین سلامت مردم را هدف اصلی این مجمع خواند و گفت: تمام توسعه باید این باشد که مردم از رفاه جسمانی، روانی، اجتماعی و سلامت معنوی برخوردار باشند.

دکتر لطفی تاکید کرد که شهرستان میبد از پتانسیل‌های خوب از جمله حضور مدیران مجرب در سطح استان و کشور و خیرین پا به کار و از خود گذشته و ایثارگر و زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی و صنایع برخوردار است.

در پایان این مراسم از ۳۰ مسئول و خیر حوزه سلامت که در دوران کرونا فعالیت داشتند، تقدیر شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا