به گزارش یزدفردا

محموله روغن خوراکی قاچاق از یزد عبور نکرد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس بیش از 8 تن و 700 کیلوگرم روغن خوراکی قاچاق را کشف کردند.

به گزارش یزدفردا: سردار عباسعلی بهدانی فرد در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق موادخوراکی، ماموران پلیس استان یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "یزد-کرمان" به 2 دستگاه تریلی مشکوک شدند.

وي اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن تریلی ها، در بازرسی انجام شده 8 تن و 776 کیلوگرم انواع روغن خوراکی فاقد مجوز حمل و قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه در این خصوص 2 متهم دستگیر شدند افزود: متهمان که قصد انتقال این محموله از پایتخت به جنوب کشور را داشتند به مراجع قانونی معرفی شدند.

فروش هروئین با 206 سرقتی در میبد

فرمانده انتظامی شهرستان میبد از دستگیری قاچاقچی خبر داد که با یک دستگاه 206 سرقتی دست به فروش مواد افیونی زده بود.

سرهنگ محمد حسين نبی پور با اعلام اين خبر، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر خرید و فروش موادمخدر توسط فردی با یک دستگاه خودرو سواری بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئيس پليس ميبد ادامه داد: ماموران پليس میبد با تيز هوشی متهم را دستگير و محل اختفای خودروی مسروقه 206 کشف و به پاسگاه شهدا منتقل کردند.

سرهنگ نبی پور ادامه داد: ماموران با بررسی های فنی از نقاط مختلف خودرو متوجه محل جاساز شده و مقدار يک کيلو 300 گرم هروئين از آن کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ميبد افزود: متهم پس از تشکيل پرونده با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

اجرای طرح ضربتی مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در ابرکوه

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از اجرای طرح ضربتی برخورد با توزیع کنندگان موادمخدر در دهستان فراغه خبر داد.

سرهنگ محمدحسن حسینی در تشريح اين خبر بیان داشت: در راستای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خيز و ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح ضربتی مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پرخطر در دهستان فراغه شهرستان ابرکوه به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در این طرح ضربتی 7 خرده فروش ماهر و سابقه دار مواد مخدر شناسايی و دستگیر و 2 کیلو 281 گرم انواع مواد مخدر نیز از آن ها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، بيان داشت: در این طرح ضربتی یک کیلو 416 گرم تریاک و مقادیری هروئین و شیشه حشیش کشف شد.

حسینی در پایان از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از اولويت‌های پليس، ارتقاء کيفی احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خيابانی می باشد.

انهدام باند اخاذی در اردکان

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از انهدام باندی که با تهدید انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی اقدام به اخاذی از شهروندان میکردند، خبر داد.

سرهنگ اکبر شفيعی با اعلام اين خبر، گفت: در پی اعلام شکايت فردی مبنی بر اينکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پليسی و انجام تحقيقات در اين پرونده، موفق به شناسايی محل اختفای کلاهبرداران شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اينکه در اين عمليات 2 متهم شامل یک مرد و یک زن دستگير شدند، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجويی های بعمل آمده به تهديد، اخاذی و کلاهبرداری به ارزش 5 ميليارد ريال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با اشاره به دستگيری متهمان به اخاذی و کلاهبرداری، گفت: برابر تحقيقات پليس متهمان پس طرح دوستی و جلب اعتماد شاکی با ورود به حريم خصوصی افراد و تهيه فيلم و عکس شخصی آنان با تهديد انتشار تصاوير در فضای مجازی از قربانيان خود اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ شفيعی با بيان اينکه متهمان برای سير مراحل قانونی تحويل مرجع قضائی شدند، ياد آور شد: پليس با کسانی که باعث سلب آسايش شهروندان شوند برابر قانون رفتار خواهد کرد و اجازه جولان به هنجارشکنان و کلاهبرداران را نمی دهد.

محموله تریاک و حشیش در مهریز کشف شد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 62 کیلوگرم تریاک و 16 کیلوگرم حشیش خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد درباره اين خبر اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان مهریز هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به يک دستگاه وانت تويوتا با محموله کاه مشکوک شده و دستور ايست را صادر کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو 78 کیلو موادمخدر شامل؛ 62 کيلوگرم ترياک و 16 کيلوگرم حشيش کشف شد.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگيری يک متهم و معرفی او به مراجع قضائی تصريح کرد: اين محموله از شرق کشور به سمت يزد بارگيری شده بود.

20 هزار لیتر نفت سفید قاچاق در یزد کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با تلاش ماموران یگان امداد شهرستان یزد 20 هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.

سرهنگ منوچهر نصیری اظهار داشت: ماموران يگان امداد در شهرستان یزد حين گشت زنی به يک دستگاه تريلی نفت کش مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در اين بازرسی، 20 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق کشف شد.

سرهنگ نصیری تصريح کرد: در اين راستا راننده تريلی دستگير و برای سیر مراحل قانونی تحويل مراجع قضائی شد.

کشف پراید سرقتی توسط ماموران پلیس راه یزد

رئیس پلیس راه استان یزد، از کشف خودروی پراید مسروقه توسط ماموران پلیس راه اردکان - نائین خبر داد.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی با اعلام اين خبر گفت: ماموران پلیس راه اردکان - نائین هنگام کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه سواری پراید را مشاهده و به آن مشکوک شدند.

رئیس پلیس راه استان یزد ادامه داد: با بررسی و استعلام از مرکز، مشخص شد که خودرو سرقتی بوده که ماموران بلافاصله خودرو را متوقف و به ماموران انتظامی پلیس میبد تحویل شد.

پلمب ضایعاتی در یزد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان یزد گفت: کارگاه ضایعاتی که اقدام به خرید و فروش اقلام سرقتی می کرد پلمب شد.

سرهنگ رضا زارع ارنانی درباره اين خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر خرید اموال سرقتی توسط یک کارگاه ضایعاتی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای اين طرح ماموران پليس از ضایعات فروشی متخلف بازدید و ضمن کشف مقادیری اموال مسروقه، این کارگاه را پلمب کردند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان یزد در پايان خاطرنشان کرد: پلیس، نظارت کامل را بر فعالیت و عملکرد واحدهای صنفی را دارد و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا