یزدفردا: معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از گذشت محکوم له پس از گذشت 6 سال در یکی از پرونده های حقوقی به ارزش 18 میلیارد و 560 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش یزدفردامحمدرضا حداد در این رابطه بیان داشت: به همت و مساعی اعضاء و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان یک فقره پرونده مالی به ارزش ریالی 18 میلیارد و 560 میلیون ریال که محکوم علیه بدلیل ناتوانی در پرداخت محکوم به از سال 1396 در زندان بسر می برد با برگزاری جلسات متعدد سرانجام باگذشت محکوم له موجبات آزادی محکوم علیه فراهم گردید و از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش بازگشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: فلسفه تشکیل شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان ها و بازداشتگاه ها کمک به حل اختلافات متهمان و محکومان است که تحت قرار یا محکومیت در زندان بسر می برند به منظور فراهم نمودن موجبات آزادی موقت آنها بوده که نتیجه این تلاش ها کاهش جمعیت کیفری زندانیان را بدنبال داشته است.

لازم به ذکر است در حال حاضر تعداد شش شعبه شورای حل اختلاف در زندان ها و بازداشتگاه های استان فعال بوده و عملکرد بسیار خوبی را در جهت آزادی زندانیان در پی داشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا