یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان یزد: پوشاک و لباس متناسب با حجاب و پوشش اسلامی در بازار بسیار کم است.

به گزارش یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هدف و تلاش دشمن بر تضعیف باور‌های دینی و اعتقادات مردم استوار بوده و باید در این راستا فکر و اقدام مهمی انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان در مدارس افزود: خیلی از دختران ما به دلیل عدم آگاهی نسبت به فلسفه و اهمیت حجاب به این فریضه توجه چندانی ندارند.

امام جمعه یزد بر لزوم حفظ ظاهر اسلامی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه پوشاک و لباس متناسب با حجاب اسلامی در بازار بسیار کم وجود دارد.

ناصری فعال شدن شورا‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر را برای آموزش و تبیین حجاب خواستار شد و تصریح کرد: حجاب و عفاف باید در ادارات، شرکت‌ها و بیمارستان رعایت شده و در پارک‌ها هم قرارگاه فرهنگی داشته باشیم تا با نصحیت و کار‌های عمقی به حفظ ظاهر حجاب کمک کنند.

استاندار یزد هم بر لزوم ایجاد وحدت ساختاری در این زمینه تأکید کرد و گفت: باید قرارگاه‌هایی را در مجموعه‌های مختلف ایجاد کنیم که وحدت گفتمانی و عملیاتی داشته باشند.

مهران فاطمی دوران ۱۲ ساله دانش آموزی را بهترین فرصت برای فرهنگ سازی و تبیین حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید کار جدی و عالمانه و کارشناسانه انجام گیرد و از روانشناسان و جامعه شناسان و مجموعه‌های مردمی در راستای بهبود عفاف و حجاب بهره برد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا