یزدفردا: رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری یزد: طرح ترکیبی فضای سبز با توجه به کاهش منابع آبی استان و مشکل کاشت چمن و گیاهان پرآبخواه اجرا می‌شود.

به گزارش یزدفردا: منصوری زاده گفت: در اجرای این طرح، برای ایجاد فضای سبز در کنار درختان کم آبخواه، گل کاری و فضای‌های باقی مانده با برش‌های چوپ پر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۹۰ هکتار فضای سبز در یزد وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز یزد ۱۶ دهم است که از میزان متوسط کشور ۴ دهم کمتر هستیم.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری ادامه داد: برای جبران این کمبود، کاشت گل‌ها و گیاهان کم آبخواه را در برنامه خود قرار دادیم و سال گذشته بیش از ۱۶۸ هزار گل و ۲۶۴ هزار گیام کم آبخواه و متناسب با شهر یزد را تولید کردیم.

منصوری زاده اظهار داشت: تولید و تکثیر گیاهان زینتی را هم به زودی انجام خواهیم داد که همه این‌ها به سطح شهر منتقل می‌شوند.

وی گفت: در راستای کاهش مصرف آب هم روش آبیاری نوین زیرسطحی را در یزد اجرا کرده و با استفاده از این روش ۲۵ درصد در مصرف آب جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری تأکید کرد که تاکنون ۵۸ انشعاب آب شرب از فضای سبز یزد حذف شده و حذف ۳۰ انشعاب دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

منصوری زاده افزود: یکی از اقدامات مهم این سازمان برای صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از آب پساب است که در پارک محیطی کویر در حال اجرا بوده و در تلاش هستیم از این روش در دیگر بوستان‌ها نیز استفاده کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا