مانور مقابله با اطفاء حریق در مراتع روستای کمکوئیه بخش آسفیچ شهرستان بهاباد با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان وبا حضور فرماندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، فرمانده یگان ویژه منابع طبیعی یزد برگزار شد.

فرمانداربهاباد درحاشیه  برگزاری این مانور گفت: با آغاز فصل تا بستان وبا هدف مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، مانور اطفاء حریق در مراتع روستای کمکوئیه بهاباد باشرکت دستگاههای خدمات رسان  برگزار شد.

علیرضا تیموری بیان داشت: ارزیابی توانایی های کارکنان اجرایی محیط زیست و محیط بانان، بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق، چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در شرایط اضطراری و تلاش برای رفع نواقص احتمالی را از جمله اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.

فرمانداربهاباد با بیان اینکه آمادگی روحی و روانی و حفظ آرامش در مقابله با آتش سوزی ضروری است، اظهار کرد: آموزش های لازم و نحوه کار با ادوات و تجهیزات اطفاء حریق در این مانور ارائه شد.         

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز ضمن حضور در مانور مذکور در این خصوص افزود: ارزیابی توان عملیاتی مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع، آمادگی کارکنان و چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی و نیز ایجاد تعامل و بررسی امکانات لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع ازجمله اهداف این مانور بوده است .

ملک ثابت افزود: مانوربسیارخوبی بود ونیروهای عملیاتی وامداد و نجات دراین مانو ر حضور فعال داشتند و با حضور به موقع در محل این مانور به اطفاء حجریق و خاموش کردن آتش ومهار آن پرداختند تا آتش خاموش و به جاهای دیگرسرایت نکند .

درادامه رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد درخصوص چگونگی برگزاری اجرای این مانورگفت : با اعلام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهاباد و  برابر با تشکیل جلسه کارگروه اطفاء حریق شهرستان به ریاست فرماندار مقرر گردید مانور اطفاء حریق شهرستان در منطقه تنگل روستای کمکوئیه با حضور دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شود.

مجید طالبی بیان داشت : در مانور اطفا حریق انجام شده در مراتع روستای کمکوئیه بهاباد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ،هلال احمر، محیط زیست، آتش‌نشانی و همیاران طبیعت وسپاه و بسیج ونیروهای مردمی  حضور فعالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از روستاییان، بهره‌برداران، دهیاران و شوراهای روستاها درخواست می‌شود تا نسبت به آتش‌سوزی مراتع حساس بوده و با مشاهده آتش‌سوزی و هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی، بلافاصله مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

در انجام مانور اطفای حریق با اقدام به موقع و تلاش مأموران عملیاتی حفاظت محیط زیست ،منابع طبیعی، اداره کل مدیریت بحران استانداری ، هلال احمر، اورژانس، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی و محلی، آتش در این منطقه کنترل و پیشروی آن مهار شد.

مانور اطفا حریق با حضور فرماندار ، فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی یزد ، معاون منابع طبیعی یزد و رئیس اداره منابع طبیعی و مسئول مدیریت بحران فرمانداری ورئیس هلا ل احمر ودستگاههای خدمات رسان صبح امروز جمعه درروستای کمکوئیه بخش آسفیچ شهرستان بهاباد با موفقیت برگزارشد

انتهای پیام/

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا