یزدفردا: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد از برگزاری هفته پایانی دور مقدماتی و مرحله نهایی و فینال دومین دوره از لیگ برتر والیبال ساحلی ایران و حضور ستارگان این لیگ حرفه ای در یزد خبرداد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، امیر شرافت با اشاره به میزبانی این باشگاه از مسابقات هفته پایانی دور مقدماتی و مرحله نهایی دومین دوره از لیگ برتر والیبال ساحلی ایران، بیان داشت: در حال حاضر هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال ساحلی ایران در مجموعه ساحلی و تازه تاسیس این باشگاه که از جمله تخصصی ترین و حرفه ای ترین مجموعه های ساحلی کشور است، توام با میزبانی شایسته که مورد تقدیر مدیران فدراسیون والیبال نیز قرارگرفته، در حال برگزاری است. مرحله های پلی آف ۲۴ ام، نیمه نهایی ۲۵ ام و نهایی و جشن قهرمانی ۲۶ ام تیرماه، ساعت ۲۱، در مجموعه ساحلی شهداب یزد(ورزشگاه شش هزار نفره شاهدیه) میزبان ورزشکاران، مسئولین و مردم شریف و ورزش دوست استان یزد از جمله بانوان محترم استان خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با اشاره به حضور مقتدرانه این باشگاه در دومین دوره از مسابقات لیگ برتر والیبال ساحلی ایران، افزود: تیم والیبال ساحلی شهداب یزد در نخستین دوره از لیگ برتر والیبال ساحلی ایران موفق شد تا جایگاه چهارمی آن دوره از مسابقات را کسب کند اما در حال حاضر نماینده یزد در دومین دوره از این لیگ حرفه ای، صدر نشین بوده که این افتخار طی ده هفته و در رقابت با ۱۲ تیم که مسابقات آنان به صورت رفت و برگشتی برگزار شده، کسب گردیده که امیدواریم با تلاش بازیکنان و کادر فنی این تیم بتوانیم با کسب عنوان قهرمانی، بار دیگر برای یزد و یزدی ها افتخار آفرینی کنیم.

شرافت در ادامه در خصوص روند برگزاری مسابقات، تشریح کرد: ساز و کار این دور از مسابقات به این شکل بوده است که هشت تیم از ۱۲ تیم پس از ده هفته رقابت به مرحله بعد صعود کرده که بعد از برگزاری بازی‌های ضربدری، چهار تیم وارد مرحله نیمه‌نهایی شده و برترین های این مرحله نیز در رقابت نهایی و فینال به کسب عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشن قهرمانی و اعطای جام یک ورزش لیگ برتری در یزد، تصریح کرد: برگزاری این آیین باشکوه و مفرح با حضور مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون والیبال و مسئولان استانی و شهری، مایه افتخار ورزش یزد بوده که البته توفیق برگزاری و میزبانی این آیین تاریخ ساز نیز به شهداب واگذار شده است. پوشش زنده و مستقیم شبکه استانی یزد و شبکه ورزش توام با پخش اینترنتی در درگاه مجازی این باشگاه درکنار فراهم آوردن مقدمات حضور هواداران در ورزشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته ذیل برگزاری آیین قهرمانی است.

شرافت با قدردانی از هوادارن و مسئولین استانی و کشوری که همواره حامی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد بوده اند، عنوان داشت: هشتم تیرماه، پنجمین سالگرد تاسیس این باشگاه فرهنگی و ورزشی در شرایطی گرامی داشته شد که این مجموعه فعالیت خود را در سال اول از یک تیم دسته یکی در والیبال سالنی آغاز کرد و در حال حاضر یکی بهترین و مجهزترین باشگاه های والیبال ایران است که توانست تنها در چهارمین سال حضور خود در لیگ برتر، عنوان قهرمانی والیبال ایران را که از فشرده ترین و سخت ترین لیگ های والیبال در جهان است، کسب کند؛ این افتخار آفرینی در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که در ۳۵ سال فعالیت لیگ برتر والیبال ایران تنها چهار تیم شهرستانی قهرمان شده اند که یکی از آنان شهداب یزد است. این باشگاه همچنین تنها باشگاه کاملا خصوصی است که موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران شده و طی سه سال گذشته در تمامی نظرسنجی های استانی نیز به عنوان پرطرفدارترین تیم ورزشی استان یزد شناخته می شود.

این فعال فرهنگی و ورزشی همچنین در توضیح افتخار آفرینی های باشگاه شهداب یزد، تشریح کرد: حمایت از سایر رده های ورزشی اعم از بدمینتون، هندبال و کوهنوردی توام با مدیریت نه تیم ورزشی در رده های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و بانوان از جمله افتخارات این باشگاه فرهنگی ورزشی است. همچنین این باشگاه موفق شده ‌تا در دو سال گذشته بالغ بر ۲۰ بازیکن در رده های سنی مختلف تحویل تیم های ملی ایران دهد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. ضمنا ما در شهداب توانستیم بعد از ۳۰ سال یک ورزشکار یزدی را پرورش و تحویل تیم ملی جوانان ایران دهیم به نحوی که آقای سینا نیکپور توانست در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان بهترین اسپکر را با لباس پرافتخار تیم ملی والیبال ایران کسب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بهسازی مجموعه ورزشی شاهدیه یزد با نصب بهترین کف پوش دنیا و تطبیق نور سالن با استانداردهای جهانی و ساخت حرفه ای مجموعه ساحلی نیز از جمله بسترهای حرفه ای در حوزه ورزش است که این باشگاه توانسته با فراهم آوردن آن از ورزش های قهرمانی یزد در رده های ورزشی مرتبط حمایت کند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در آخر از مردم شریف استان یزد، اهالی محترم رسانه و مطبوعات، هیئت های ورزشی و همه ورزشکاران و ورزش دوستان یزدی دعوت کرد تا با حضور در مجموعه ساحلی شهداب، بیننده این دور از مسابقات باشند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا