طبسی ها با انتزاع از یزد مخالف بوده و خواستار بازگشت به استان یزد میباشند.

 به گزارش خبرنگار یزد فردا طبس:سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گزارش نماینده به مردم مجید نصیرایی نماینده مردم شهرستان های طبس سرایان فردوس بشرویه در در مجلس شورای اسلامی پس از اقامه نماز عصر در محل مصلای نماز جمعه بمنظور گزارش عملکرد حوزه مجلس شورای اسلامی به وکلای خود طی سخنانی گزارش داد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی اندازه ۲۰ سال قبل یزد هم نیست و این واقعیتی است که وجود دارد.

مجید نصیرایی که در جمع خبرنگاران و مردم سخن میگفت: در واکنش به سخنان یکی از مردم طبس در انتقاد به الحاق طبس به خراسان جنوبی و کارشکنی ها و عدم توجه مدیران این استان نسبت به شهرستان طبس گفت: خراسان جنوبی اندازه ۲۰ سال قبل یزد هم نیست و این یک واقعیتی است که وجود دارد ولی کاری است که انجام شده و باید به سمتی برویم که روی پای خودمان بایستیم.

 وی افزود: انسان اگر چشمش را باز کند فرق یزد و خراسان جنوبی را می فهمد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با گلایه از مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بیان کرد: در حوزه بهداشت و‌ درمان در پاسخ مشکلات طبس می گویند ما در نهبندان و حاجی آباد مشکل داریم؛ اول مشکلات نهبندان و حاجی آباد را حل کنیم بعد به طبس رسیدگی می کنیم، مگر طبس دلیل عقب ماندن نهبندان و‌ حاجی آباد یا هرجای دیگری است؟ ما از شما کمک نمیخواهیم بگذارید حداقل کار خودمان را بکنیم و کارشکنی نکنید.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که با شجاعی رییس سابق شبکه و‌ درمان طبس برخورد شد و او را برکنار کردند این بود که میگفتند چرا‌برای‌طبس‌میخواستی‌ام‌ار‌آی‌بخری !؟

 نصیرایی با انتقاد از مدیریت بهداشت و‌درمان استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مدیران ارشد بهداشت و درمان استان فرق اتوبوس آمبولانس و آمبولانس را نمی داند آنوقت میخواهد برای این حوزه در استان تصمیم‌گیری کند.

وی دانشکده علوم پزشکی را یکی از مطالبات بحق مردم طبس دانست که باید محقق شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین ضعف، ضعف مدیریت است خواست: در توزیع فرصت های مدیریتی عدالت رعایت شود.

لازم به ذکر است: در بین مدیران کل استان حتی یک طبسی وجود ندارد و ۳ مدیرکلی که در استانداری بودند نیز برکنار شده و فردی طبسی تاکنون بکار گرفته نشده است

وی در خصوص حوزه انتخابیه نیز گفت: امیدی‌به‌تفکیک‌حوزه‌انتخابیه‌ندارم.

پینوشت: امیدواریم مدیران ارشد استان مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان پاسخی قانع کننده و بدور از طفره روی و توجیه برای مردم طبس در قبال این سخنان نماینده مردم داشته باشند و حداقل حاضر به عذرخواهی و جبران کم کاری های انجام شده باشند.

لازم به ذکر است: طی یک نظرسنجی که باهماهنگی نماینده وقت طبس در مجلس شورای اسلامی زیر نظر وزارت کشور و نماینده های هیئات مذهبی که در بین مردم طبس انجام شد تنها هشت درصد مردم طبس خواهان ماندن در خراسان جنوبی بودند و ۸۰ درصد مردم خواستار انتزاع از خراسان جنوبی و الحاق‌به‌استان‌یزد بودند و بقیه نیز عنوان کرده بودند که برایشان فرقی نمیکند طبس در کدام استان باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا