یزدفردا: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: در استان یزد با کسری هزار و ۸۰۰ معلم روبرو هستیم.

به گزارش یزدفردامحمدکاظم رحیمی نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش میبد گفت: روش‌های آموزشی و تربیتی در کشور نیازمند بازسازماندهی است و ایده‌های آسیب شناسی تربیت و تدین در مدارس باید تحقق یابد.

وی بازآموزی کادر به ویژه مدیران و معاون با سابقه ۵ تا ۱۰ سال را در آموزش و پرورش ضروری خواند و تصریح کرد: باید از شعار خارج شده و در دو مدرسه هر شهرستان با الگوی سند تحول از بین نسل دغدغه‌مند با رویکرد سند تحول وارد عمل شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اشاره به وجود ۱۵۰ هزار نفر کسری کادر آموزشی، هزار و ۸۰۰ نفر کسری معلم در استان و ۳۰۶ نفر در شهرستان میبد تصریح کرد: اگر در مقطع ابتدایی از معلمان بازنشسته با ۲۴ ساعت تدریس استفاده شود مشکل کشور در تامین کسری معلم و تخلفات حل خواهد شد.

رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: ساماندهی رتبه بندی معلمان را در دور مرحله انجام داده که مرحله اول سال ۹۷ دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند را برای تامین کسری نیرو استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه مبید هم گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که رتبه بندی معلمان به خوبی اجرا و وضع معلمان بهتر شود. در کنار این‌ها هم باید تلاش کنیم وضع زندگی مدیران ارتقا یابند.

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اهمیت ورود نسل وسیع جوانان در حوزه تعلیم و تربیت و اداره مدارس افزود: برای تربیت مدیر، معلم، معاون و کادر چرخاننده مدرسه که نقش موثری در رشد علمی، معنوی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان در مدارس دارند بودجه‌ای در آموزش و پرورش دیده نشده است.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش این شهرستان از شورا‌های فعال بوده و امیدواریم بتواند راهبر حرکت مهم آموزش و پرورش باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا