یزدفردا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: استان یزد به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده انتخاب شد.

به گزارش یزدفرداکریمی بیرانوند در سفر به یزد با استاندار و برخی مسئولان استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست گفت: استان یزد همانند برخی از استان‌های کشور از بارش‌های مونسون بی نصیب نماند که نتیجه آن جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به منازل مسکونی و تجاری زیادی در سطح استان بویژه شهر یزد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوادث طبیعی به دلیل سرعت بالا در تخریب و آسیب رساندن به تمام بخش‌های شهر‌ها و جامعه، رسیدگی به کسب و کار‌های آسیب دیده در اولویت‌های نخست قرار ندارد و دلیل آن نیز نبود فرصت کافی است.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رسیدگی به مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه، همکاران بنده طرح پیشنهادی با سه مرحله ترمیم، تسکین و نوسازی مشاغل را تهیه و برای اولین بار قرار است در استان یزد مورد اجرا قرار گیرد.

کریمی دلیل انتخاب یزد به عنوان پایلوت این طرح را شناسایی سریع کسب و کار‌های آسیب دیده نسبت به استان‌های دیگر عنوان کرد.

وی پیگیری اجرای این طرح در تمامی مراحل را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر تشکیل یک کمیته استانی در خصوص اجرای این طرح، یک کمیته هم در سطح ملی تشکیل می‌شود تا مراحل انجام طرح در بازه‌های زمانی مشخص پیگیری شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در صورت موفقیت آمیز بودن طرح مورد اشاره، هنگام وقوع حوادث در دیگر استان‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا