یزدفردا: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: مسئولان باید در راستای افزایش مراکز نوآوری و خلاقیت تلاش کنند.

به گزارش یزدفردا: سورنا ستاری که به یزد سفر کرده است، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم افزایش مراکز نوآوری و خلاقیت برای جذب هرچه سریعتر جوانان به این عرصه تأکید کرد و گفت: اگر این هزینه پول را در کارآفرینی نمی‌بینیم یک جای کار اشکال دارد، بنابراین باید ساختار‌ها تغییر کند و این ساختار‌ها از بوم خارج و تبدیل به مسائل و مشکلات استان و کشور شود.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری درخشان افزود: مسئولان استان کمک کنند تا مسائل مابقی این زمین حل شده و به جای برج و پاساژ تبدیل به یک مرکز کارآفرینی برای استفاده جوانان خلاق و کارآفرین شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امکانات مالی خوبی در استان و کشور وجود دارد و باید به جذب ظرفیت‌های مردمی پرداخت، چرا که توان مالی دولت در مقابل بخش خصوصی و مردم ناچیز است.

وی اظهار داشت: سیستم آموزشی ما از بوم کشورمان خارج نشده و برگرفته از سیستم کشور‌های دیگر است و بر این اساس دانش آموزان و بسیاری از استادان بر اساس سیستم غربی درس خوانده اند.

ستاری تصریح افزود: توسعه چیزی جز فرهنگ نیست اول باید فرهنگ حاکم بعد توسعه حاکم شود. دانشگاهی که مستقل نباشد و نتواند کوچه مرکز خود را تعمیر نکند به طور قطع هیچ جیزی را نخواهد توانست تعمیر کند.

معاون علمی رئیس‌جمهور پیچیدگی را از دلایل اصلی عدم توجه به آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: موارد اجرایی بسیار زیاد است به همین دلیل وزیر نتوانسته تغییر را ایجاد کند و همین امر سبب افزایش نقش ما به معاونت علمی شده است، زیرا باید از افرادی که خارج از سیستم قصد تغییر دارند حمایت کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا