دکتر جعفری : نیاز سنجی بازار کار یکی از ویژگی های منحصر بفرد دانشگاه علمی کاربردی است

 به گزارش روابط عمومی: دکتر عباسعلی جعفری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد در گفتگویی اظهار داشت : وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش و تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند با مهارت آموزی و بهره‌گیری از امکانات به روز از پس چالش‌های پیش روی مشاغل برآیند تا نقش  بسیار موثری در توسعه اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی تصریح کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز سنجی بازار کار با نگاه دور اندیشی است  تا با دوراندیشی و بر اساس نیازهای موجود در مشاغل و حرفه‌های مختلف نیروهای متخصص را تربیت کند و بهره‌وری نیروی کار را افزایش دهد؛ بنابراین با افزایش بهره‌وری علمی شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با تاکید بر همکاری بخش خصوصی گفت : باید همکاری و هماهنگی بین بخش خصوصی و دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود داشته باشد تا بتوان آن طور که باید نیرو را برای بازار کار آموزش دهیم

وی با اشاره به وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: در برهه‌ای از زمان نیازهای به وجود می‌آید و بعد از مدتی آن نیازها رفع می‌شود، در دانشگاه جامع علمی کاربردی این فرصت برای آموزش کوتاه مدت و موقت برای رفع نیازهای دوره‌ای وجود دارد، در حالی که در دانشگاه‌های دیگر این امکان فراهم نیست. همچنین در زیرگروه‌های آموزشی تقریباً پایین‌ترین شهریه و کمترین افزایش را دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد، البته وام‌های دانشجویی نیز به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بازگشایی ثبت نام  دوره های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته برای پذیرش مهرماه سال ۱۴۰۱ از روز سه شنبه اول شهریور تا جمعه چهارم شهریور ماه سال جاری انجام می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های صورت پذیرفته از سازمان سنجش آموزش کشور، امکان ثبت‌نام برای آندسته از متقاضیانی ‌که تاکنون موفق به ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی مهرماه ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی نشده اند، فراهم شده است

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا