یزدفردا: رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میبد گفت: پنج طرح شاخص در حوزه راه‌های این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش یزدفردافلاحدخت یکی از مهمترین طرح‌ها را احداث پل در محور روستایی دربن برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این پل دارای سه دهانه سه متری است و مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

وی با اشاره به احداث کمربندی نیوک افزود: این محور ۸.۳ کیلومتر طول دارد و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در دست احداث است. در حال حاضر کار زیرسازی این طرح به اتمام رسیده و سه پل آن احداث شده و سه پل دیگر نیز در دست احداث است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان میبد، تعریض محور نیوک به فولاد را یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای راهداری میبد برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت احداث شیب شیروانی در برخی محور‌های شهرستان، این شیب در محور ندوشن به هفتهر به طول چهار کیلومتر در دست احداث است و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی، احداث راه روستایی محمدآباد به ابراهیم آباد را یکی از مطالبات مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: این راه به طول ۵.۲ کیلومتر در دست احداث است که ۲.۸ کیلومتر آن در حوزه میبد و بقیه در حوزه شهرستان اشکذر است.

فلاحدخت گفت: زیرسازی این طرح توسط اداره راهداری میبد انجام شده و آسفالت آن توسط پیمانکار انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میبد در مورد خسارت سیل مردادماه به زیرساخت‌های جاده‌ای میبد بیان کرد: سیل در محور‌های میبد ـ ندوشن، ندوشن ـ هفتهر، نیوک ـ فولاد همچنین در راه روستایی درین، خسارت بسیاری از جمله آب بردگی شانه و آسفالت و تخریب رادیه پل‌ها به بار آورد.

وی ادامه داد: برای جبران این خسارت‌ها به اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال نیاز است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا