یزدفردا: نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی: تدوین قوانین این حوزه با هماهنگی با وزیر و بر اساس ایده نخبگان و صاحبنظران انجام می‌شود.

به گزارش یزدفردا: حمیدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور مبنی بر اینکه قوانین حوزه صنایع دستی را در اتاق‌های دربسته می‌نویسند، گفت: بنده این حرف را تکذیب می‌کنم و به هیچ وجه آن را قبول ندارم و بار‌ها هم از طرف فراکسیون گردشگری نحوه تدوین قوانین در این حوزه را به آقای وزیر اعلام کرده‌ایم و وی هماهنگی کاملی را در این زمینه با ما دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اعلام کردیم حتی اگر فردی از بخش خصوصی هم در مورد قانون صنایع دستی ایده یا طرحی دارد حتما به ما اعلام کند تا بر اساس بررسی‌های کارشناسی که انجام می‌دهیم آنچه ثواب است در حوزه تدوین قانون انجام دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس تصریح کرد: البته بنده می‌توانم در مورد تدوین قانون در مجلس اظهارنظر کنم، اما نسبت به نحوه تدوین مقررات و آیین نامه‌ها در سایر بخش‌ها اطلاعی ندارم.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است قانون صنایع دستی در مجلس هیچ وقت پشت درب‌های بسته نوشته نمی‌شود و همیشه درب‌های کمیسیون‌های مختلف، فراکسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس به روی تمام مسئولان مربوطه، صاحب‌نظران و کارشناسان برای ارائه طرح‌ها و لوایح باز است.

دشتی اردکانی افزود: نقطه نظرات تمام نخبگان کشور و افراد صاحب نظر از جمله دانشگاهیان، حوزیان و بخش‌های خصوصی اخذ می‌شود و در نهایت ضمن پالایش نظرات کارشناسی ارائه شده ملزم به این هستیم که بهترین قانون را در این حوزه برای کشور بنویسیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا