به نام خدا
در دیداری که با هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک جمع ۹ نفره با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان سخنانی قریب به این مضامین را فرمودند: بی شک و بدون تعارف فعالیتهای کانون باید بربستر ارزشهای انقلاب اسلامی استوار باشد.

اگر قصد داریم در یک جامعه میلیونی چنین بستری را فراهم کنیم باید به این فکر کنیم که ما مامور به جذب حد اکثری افراد هستیم.

ایام اربعین حسینی است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که انگار مردم در حوزه مذهب بر بستر تولی به چهارده معصوم در راه هدایت باقی مانده اند گروهی امام حسینی هستند و همه اسلام را باامام حسین ع تسلیم هست.

گروهی امام زمانی هستند گروهی محو رشادت و دلیری حضرت علی ع هستند و...

شاید افرادی چند وجهی باشند اما ما باید اجازه دهیم هر کس باتوسل به انکه حسهای درونیش می گوید به حقیقت نزدیک شود.

مردم جامعه ما گروهی هستند بزرگ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انسانهای اندیشمند و هنرمندی که در این عرصه فرهنگی بار عظیمی از جذب علایق و سلایق مختلف را به دوش کشیدند.

و شکر خدا که تولیدات کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان در همه ی این سالها بیشترین نقش را در پرورش انسانهای هنرمند و ارزشی داشته است.

شاید در عرصه بستر سازی ماموریت کرسی های آزاد اندیشی، کانون از ایده آل ترین دستگاههای فرهنگی باشد.

آنچه در کانون پرورش فکری در این سالها بدست آمده تنها نسخه ی موفق اسلامی کار تخصصی با کودک و نوجوان در جهان است و این سرمایه در ادغام سازی ها از بین خواهد رفت و خود به خود ما بستری را منحصر به فرد از علایق و سلایق مردم جامعه را از دست می دهیم که هیچ دستگاه دیگری توان جذب آنها را نخواهد داشت.

فقط و فقط یک کانونی می تواند حس کند کانونی بودن، کانونی شدن و کانونی ماندن چه حس عجیبی دارد.

@khamenei_ir
@kanoonparvaresh

علیرضا جلالی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا