یزدفردا: وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سامانه اصلی آموزش و پرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها نیز هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

به گزارش یزدفردایوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع است، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارید؟ ادامه داد: یکسری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یکسری مدارک تکمیلی را بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی و یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم و باید یکبار برای همیشه در راستای اجرای این طرح این مدارک در سامانه مشخص شده قرار گیرد و ما از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند، انجام اجرای این موضوع از سی و یکم شهریورماه تمدید شده و من از همکارانم خواهش می‌کنم هرچه زودتر این اطلاعات و مدارک را جمع‌آوری و ثبت کنند تا ما این کار را زودتر انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که علت عدم اجرای این طرح به مباحث بودجه‌ای و کمبود منابع بر می‌گردد، تصریح کرد: نه منابع ۳۸ همت است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود و این شروع رتبه‌بندی معلمان است و برای سال آینده تقویمی یعنی سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی به هر فرد در هر رتبه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که فردا آخرین مهلت تعیین شده از سوی رئیس جمهور برای پیوستن به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت است، شما چه اقداماتی را در این زمینه داشته اید تصریح کرد: سامانه اصلی آموزش و پرورش خیلی وقت است که در پنجره واحد دولت است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها به این موضوع بپیوندد و اگر احیانا زیرساخت‌ها آماده نباشد باید همکاران ما با منطق مستدل دلیل تاخیر احتمالی‌شان را در این ارتباط مطرح کنند.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه مقدار از آموزش و پرورش بتواند به این پنجره واحد بپیوندد، اظهار کرد: آنچه که برای ما تکلیف شده است چهار سامانه است که اولین و مهم‌ترین آن را وصل کرده‌ایم و سه سامانه زیرمجموعه نیز باید وصل شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا