یزدفردا: فرمانده سپاه الغدیر گفت: امروز کشور ما نیاز دارد که عمارهای با بصیرت، دشمن شناس و زمان شناس برای مقابله با جریان نفوذ و جنگ ترکیبی دشمن به میدان بیایند.

به گزارش یزدفردا: سردار حسین زارع کمالی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نمازجمعه یزد با تسلیت به مناسبت دهه آخر صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر آنچه که در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده، نشأت گرفته از عاشورا است زیرا اگر حادثه کربلا و الگوگیری از واقعه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی ایران پیروز نمی شد.

وی با بیان اینکه اساس دین با عاشورا گره خورده و تا ابد ادامه خواهد داشت، افزود: عاشورا در اوج ایثار، فداکاری، ولایتمداری باقی ماند و همین اتفاق باید برای دفاع مقدس ما بیفتد.

فرمانده سپاه الغدیر عنوان کرد: دفاع مقدس ما یک مقطع بریده از تاریخ این سرزمین نیست که فقط برای یادآوری گذشته از آن یاد کنیم بلکه دفاع مقدس ما، همچون حادثه عاشورا و حادثه کربلا منبعی الهام بخش برای نسل آینده است.

وی افزود: دفاع مقدس ما بخشی از هویت عزتمند تاریخ این سرزمین را رقم زده و امروز وقتی به آن دوران می نگریم، می بینیم هر آنچه از عزت، اقتدار، آرامش و امنیت داریم، مدیون همان جانفشانی ها و ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و صبر و استقامت خانواده آنهاست.

زارع کمالی بیان کرد: انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی از اوج مظلومیت و محرومیت با همین ایثارگری ها و توکل به خداوند منان و توسل به ائمه اطهار و تبعیت از فرامین امام انقلاب، امروز به اوج اقتدار رسیده است.

دشمنی که از ورود سلاح به ایران می‌هراسید امروز از صدور سلاح های فوق پیشرفته ایران می هراسد

وی با اشاره به چالش هایی که در ابتدای انقلاب اسلامی، استبکار جهانی با جمهوری اسلامی ایران داشت، عنوان کرد: آن دوران استکبار جهانی عصبانی بود از اینکه چرا ما سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی را در کشورمان تعطیل کردیم یا چرا لانه جاسوسی آمریکا و استبکار غرب را در کشورمان تسخیر کردیم یا چرا بیگانگان و استکبار را از کشورمان خارج کردیم اما امروز به عزت و به جانفشانی شهدا و ایثارگری رزمندگان به جایی رسیده ایم که چالش استکبار جهانی با ما بر سر این است که چرا دنبال قطع کردن دست عمال بیگانه و استکبار جهانی در غرب آسیا هستیم و چرا در مرزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی حضور داریم و چرا از جبهه مقاومت دفاع می کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر یادآور شد: اینها همه از عزت و اقتدار نظام است و اگر دیروز استکبار جهانی به دنبال این بود که کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی ایران سلاح وارد نکنند، امروز دغدغه اش این است که جمهوری اسلامی ایران به کشورها و جبهه مقاومت، سلاح آن هم سلاح های فوق پیشرفته صادر نکند.

وی عنوان کرد: اگر دیروز استکبار جهانی فکر می کرد که با چند فرد خود فروخته یا گروهک های مزدور یا چند کشور می تواند با چند بالگرد به ایران حمله نظامی داشته باشد  و دست به براندازی نظام بزند، امروز برای بحث های سیاسی هم خود را ملزم به ائتلاف جهانی می داند و این اقتدار کمی نیست که امروز نصیب ما شده و همه اینها مدیون و مرهون ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها و تقدیم هزاران شهید گلگون کفن است که باید قدر بدانیم.

زارع کمالی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یادآور و تجلی بخش ایثار، مقاومت، شهادت طلبی و استقامت رادمردان و شیرزنانی است که به فرمان مولا و مقتدای خود آگانه، خالصانه، شجاعانه با بصیرت جانفشانی کردند و امروز نیز می بینیم که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و جوانان و نوجوانانی که با الگوگیری از آنها همچون شهدا در راستای حفظ اهداف انقلاب اسلامی ایستاده اند.

پیشکسوتان جهاد و شهادت تفاوتی با دوران دفاع مقدس در ایده و عقیده نکرده اند

فرمانده سپاه الغدیر بیان کرد: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هیچ تفاوتی با دوران هشت سال جنگ تحمیلی یا دوران ابتدای پیروزی انقلاب در ایده و عقیده ندارند و جوانان نسل مروز هم ثابت کردند که همچون پیشکسوتان ایستاده اند که نمونه بارز آن را در دفاع از حرم شاهد بودیم.

وی با اشاره به درس‌هایی که می توانیم از دوران هشت سال دفاع مقدس بگیریم، بیان کرد: مهمترین درس آن دوران، شرح و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت، استقامت در برابر استکبار جهانی است زیرا این هشت سال ثابت کرد که ملت ایران و مسلمانان جهان سرتعظیم در برابر استکبار فرود نمی آورند و با تمام توان و امکانات مقابل آن می ایستند.

زارع کمالی اظهار داشت: جنگ اثبات کننده این گزاره بود که در میدان تقابل و حق و باطل، مقابله با باطل همیشه جواب می دهد و یادآور وعده نصرت الهی بود همانطور که در جنگ به رغم اینکه از کوچکترین امکانات برخوردار نبودیم اما در مقابل جبهه مقابل که با تمام امکانات شرق و غرب به میدان آمده بود، با یاری خدا به پیروزی رسیدیم.

وی افزود: تحقق شعار ما می توانیم، درس دیگر دفاع مقدس بود و آن دوران ثابت کرد که اگر وعده های الهی را باور، به ائمه اطهار توسل و از فرامین ولی امر مسلمین تبعیت کنیم، موفق خواهیم شد.

فرمانده سپاه الغدیر همچنین تاکید کرد: دفاع مقدس برای همگان ثابت کرد که هر کجا به جوانان این مرز و بوم اعتماد کردیم، موفق بودیم.

ایران از کشوری کاملا وابسته به قدرتی بازدارنده تبدیل شده است

زارع کمالی با اشاره به مؤلفه های قدرت بین المللی بیان کرد: امروز ما در همه این مؤلفه ها حرفی برای گفتن داریم و هر کجا تحت امر ولی امر مسلمین بودیم، پیروزمندانه به پیش رفتیم.

وی یادآور شد: ما کشوری کاملا وابسته به بیگانگان بودیم و نیروهای نظامی استبکار در کشور ما کار می کردند و از ما حق توحش می گرفتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی از یک قدرت کاملا وابسته با شعار «ما می توانیم» با تبعیت از ولی امر مسلمین، بعد از هشت سال دفاع مقدس به یک قدرت بازدارنده رسیدیم و امروز به قدرت ضربه متقابل رسیدیم به نحوی که به فرمایش رهبری؛ دوران بزن در رو گذشته است.

زارع کمالی ادامه داد: اگر دیروز با یک جنگ نظامی روبه‌رو بودیم که مالک اشترهای نظام، خط مقدم بودیم، امروز با جنگ ترکیبی و شناختی مواجه هستیم و امروز عمارهای نظام را در خط مقدم می طلبد. امروز جهاد، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی است و عمارهای امام شناس و جبهه شناس و دشمن شناس و با بصیرت باید به میدان بیایند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز جهاد تبیین را وظیفه ای همگانی دانستند و با فریضه دانستن جهاد تبیین، حجت را بر همه تمام کردند بنابراین باید تلاش کنیم همانطور که در جنگ تحمیلی به عنوان جهاد اصغر کارنامه درخشانی داشتیم، در عرصه جهاد اکبر نیز کارنامه ای درخشان از خود بر جا بگذاریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا