یزدفردا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد از به صدا در آمدن زنگ خطر حیوان گزیدگی در شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: کمال یزدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: درسال ۱۴۰۰ میزان بروز حیوان گزیدگی در شهرستان میبد ۱۶۶ در صدهزار نفر بوده است که درشش ماه نخست سال ۱۴۰۱ این میزان بروز به ۲۲۴ در صدهزار نفر جمعیت شهرستان میبد رسیده است.

یزدی با بیان اینکه میزان بروز حیوان گزیدگی براساس گروه سنی ده تا ۲۰ زیر ده سال و ۲۰ تا ۳۰ سال می‌باشد گفت: درصد بروز حیوان گزیدگی در شهرستان میبد ابتدا از ناحیه گربه و بعد سگ است که هزینه واکسیناسیون و سرم درمانی برای یک فرد، بالغ بر ۵ میلیون تومان می‌باشد.

او اهمیت موضوع هاری را از آن جهت مهم خواند که درصورت ابتلا هر انسان و یا حیوان، مرگ قطعی، حتمی و صدرصد است.یزدی گفت: با توجه به درصد بالای میزان گزش در کودکان، نوجوانان و جوانان، دراین جلسه مقرر شد نسبت به آموزش و آگاه سازی جامعه ازطریق فضای مجازی، مدارس و اطلاع رسانی ازطریق نسب بنر درسطح شهرستان صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد زنده گیری و عقیم و ساماندهی سگ‌های ولگرد از سوی شهرداری را یکی دیگر از مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل تجمع و ورود سگ‌های ولگرد به مناطق مسکونی شهری و روستایی در دسترس بودن منبع غذایی است که مقررشد شهرداری‌ها نسبت به ساماندهی، برنامه جمع آوری زباله‌ها به ویژه حصارکشی محل‌های دفن زباله اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا