یزدفردا: تویوتا تولید خودروی برقی بی زد ۴ ایکس را بعد از رفع نقص خطرناکی در چرخ‌های آن مجدداً آغاز کرده است.

به گزارش یزدفردا‌ به نقل از انگجت: تویوتا سرانجام با تولید مجدد اولین خودروی برقی خود، موسوم به بی زد ۴ ایکس موافقت کرده است. این شرکت تولید کراس اوور الکتریکی خود را پس از رفع نقصی که می‌توانست باعث شل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز شدید یا در پیچ‌های تند شود، از سر گرفته است. این شرکت همچنین تأیید کرد یک نقص مربوط به کیسه‌های هوای ضعیف این خودرو که می‌توانست باعث از کار افتادن و صدمه دیدن سرنشینان شود را برطرف کرده است.

تویوتا با تعویض برخی قطعات و پیچ‌ها و اطمینان از سفت شدن صحیح قطعات جدید، مشکل چرخ‌ها را حل کرده است. البته هیچ اشاره‌ای به زمان از سرگیری فروش بی زد ۴ ایکس در ایالات متحده نشده است. در عین حال مشتریان ژاپنی می‌توانند یک بار دیگر برای اجاره این خودرو از ۲۶ اکتبر اقدام کنند.

تویوتا فراخوان جمع‌آوری ۲۷۰۰ خودرو از این مدل را در سراسر جهان صادر کرد که بیشتر آنها در اروپا بودند. تنها ۲۳۲ خودرو از این دست در سال جاری در ایالات متحده فروخته شده است.

نگرانی بزرگ‌تر تأثیر این رویداد بر اعتبار و حسن شهرت تویوتا است. مدت‌هاست که این شرکت به کندی در همگام شدن با روند اقبال به خودروهای الکتریکی متهم شده است و انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ تنها یک سوم فروش سالانه خود را به محصولات برقی اختصاص دهد. تویوتا هنوز باید به مشتریان ثابت کند می‌تواند یک خودروی برقی موفق بسازد و نقص چرخ مطمئناً کمکی به اثبات این موضوع نکرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا