یزدفردا: سفر استاندار یزد به شهرستان میبد موجب تصویب قریب به ۵۰ مصوبه شامل ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و تبصره ای واحدهای تولیدی به ویژه صنایع پیشرفته و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ساخت بزرگترین مرکز عالی سلامت با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی بود.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست کارگروه توسعه شهرستان میبد که با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، میبد را یکی از شهرستان‌های پر افتخار، پرآوازه، کهن، صنعتی، فرهنگی، دانشگاهی و خواستگاه بسیاری از بزرگان و مفاخر دانست و گفت: میبد برای پیشرفت و تعالی و تبدیل به شهرستانی نمونه و پرآوازه در سطح ملی چیزی کم ندارد و همه مسیرها برای بالندگی این شهرستان فراهم است.

وی با تاکید بر پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر از سوی فرماندار و مدیران شهرستانی و استانی، اظهار داشت: اجرای مصوبات این سفر نیازمند انجام کار شبانه روزی و جهادی، پیگیری جدی مسائل در سطوح استانی و ملی و نیز تعامل با بخش خصوصی و خیرین دارد.

استاندار با اشاره به بزرگترین مصوبه سفر امروز در خصوص ایجاد بزرگترین مرکز عالی سلامت مزین به نام پیامبر اکرم(ص)، گفت: این طرح با مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود و باید مسائل مربوط به آن پیگیری و تسهیل‌گری‌های لازم صورت بگیرد.

فاطمی در ادامه به تبیین ضرورت رونق فعالیت های قرآنی در مناطق مختلف استان پرداخت و اظهار داشت: در این راستا اعتباراتی به موسسات قرآنی و انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان اختصاص می یابد.

وی همچنین به وجود بیش از ۳۰ مدرسه خیری با پیشرفت فیزیکی های متفاوت اشاره و از پیگیری پرداخت سهم دولت در تکمیل مدارس خیری و نیز جلب حمایت خیرین در این راستا خبر داد.

کمک به شهرداری های میبد، بفروئیه و ندوشن، اجرای طرح های آبیاری نوین روستاها، تکمیل سالن های ورزشی و فاصلاب شهر میبد، مرمت و ساماندهی پروژه های گردشگری شهرستان، تعریض جاده نیوک-ندوشن-صدرآباد و حمایت از پروژه های عمرانی دانشگاه میبد از جمله برخی از مصوبات این نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا