یزدفردا: جوکار گفت: کشور‌های اروپایی به جای دخالت در امور کشور‌های دیگر، به رفع مشکلات کنونی خودشان بپردازند.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان و تلاش اروپایی‌ها برای اعمال تحریم علیه ایران، گفت: ایجاد محدودیت علیه مردم کشورمان از سوی تعدادی کشور‌های اروپایی‌ها خلاف اظهارات آنان در روند مذاکرات برجامی است. 

او  افزود: در واقع آن‌ها همواره شعار بهره گیری از دیپلماسی را مطرح می‌کنند، اما اکنون مشاهده می‌شود که صحبت از تحریم علیه جمهوری اسلامی می‌کنند.

جوکار با تاکید بر اینکه اظهارات مداخله‌جویانه برخی سران اروپایی برای اعمال تحریم گزافه گویی است، ادامه داد: برخی کشور‌ها مانند فرانسه در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند، بنابراین باید به آن‌ها یادآور شد پلیس این کشور در مقابل اعتراضات مردم برخورد سختی از خود به نمایش گذاشته و اجازه برگزاری تجمعات آرام را ندادند.

او با اشاره به اینکه بهتر است کشور‌های اروپایی به جای دخالت در امور کشور‌های دیگر، به رفع مشکلات کنونی خودشان بپردازند، تصریح کرد: باید تاکید کرد جمهوری اسلامی پاسخ قاطع برای چنین رفتار‌هایی دارد که در این صورت آن‌ها پشیمان خواهند شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این کشور‌ها می‌خواهند بگویند در کنار ملت ایران هستند، اما با اعمال تحریم که بیانگر تناقض همیشگی در گفتار و عمل است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا